آیا خودروی چینی بخریم ضرر میکنیم یا خودروهای چینی کیفییت کم تری نسبت به خودروهای داخلی دارند که موجب این اتفاق و این ذهنیت در مردم شده است ؟ این ها تمام سوالاتی است که ممکن است برای شما پیش بیاید . حتما دلتون میخواد که یک خودروی آپشنال چینی بخرید تا یک خودروی داخلی با ظاهر قدیمی و طراحی های منسوخ شده اما از این ترس دارید که بعد ها در هنگام تعویض خودرو به این مشکل بر بخورید .

اما واقعا این موضوع حقیقت دارد ؟

در طی سال هایی که گذشت این مسئله به طور کامل حل شده و بلکه بازار خودروهای چینی با خودروهای داخلی برابری می کند . اما هنوز در تردید هستید که این خودروهای چینی خرج بالایی دارند یا نه ؟
این موضوع را باید در نظر داشت که خودروهای ایرانی هم در طی این سال ها دچار افت کیفی بسیار زیادی شده است . در واقع خودروهای داخلی از خودروهای چینی در بحث کیفی عقب نیز افتاده اند و به نسبت خودروهای چینی دارای ظاری شکیل تر و کیفیت بیش تر در قطعات حتی نیز می باشند . شاید این تفکر به دلیل ارق داشتن به خودروهای فرانسوی آمده باشد . اما خودروهای داخلی در طی این سال ها به طور کلی چینی و ایرانی شده اند و انتظار دوام خودروهای پژو قدیمی را از خودروهای داخلی نداشته باشید . این واقعیت و تمام چیزی است که مشهود است .

خودرو چینی در طی سال هایی که گذشت 

در طی سال هایی که گذشت خودروسازی های چینی در حال رسیدن به خودروسازی های کیا و هیوندای نیز حتی می باشند و برندهای مطرحی نیز وارد کشور ما شده است . به طر مثال برند بسترن و چری از شرکت های خودروسازی می باشند که در کشورهای اروپایی نیز سهم خوبی از فروش را به خود اختصاص داده اند . خودروهای چینی از درصد کیفیتی بالاتری نسبت به خودروهای داخلی برخوردار هستند و در طی کیلومترهای بالا نیز از دوام بیش تری برخوردارند .

نه هر خودروی چینی 

برندهایی در ایران نیز وجود دارند که در طی سال ها سابقه خوبی از خود نشان نداده اند . به طور مثال برند لیفان که چندین سال است که در ایران فعالیت دارد هیچ سابقه ی خوبی از خود به جا نگذاشته است با این که این برند نیز پیشرفت هایی داشته است اما این ضعف کیفیتی هم چنان در خودروهای لیفان وجود دارد . لیفان نیز از برندهایی می باشد که در تمام  کشورهای دنیا هیچ سابقه ی خوبی از خود به جا نداشته است . قوی ترین محصول این برند در ایران لیفان 820 می باشد که کیفیت آن متوسط و خودروی منسوخ شده به دلیل الاندگی بالای آن می باشد .

چه برندی بخریم 

چه برندی بالاخره بخریم تا هم کیفیت قابل قبولی داشته باشد و هم بازار خوبی داشته باشد . انتخاب نهایی با خودتان است . اما برندهایی مثل چری ، ام وی ام که همان چری مونتاژی می باشد ، برندهایی که بهمن خودرو وارد نموده است هم چون دیگنیتی فیدلیتی ، رسپکت ، و برند محبوب جک که در ایران طرفداران فوق العاده ای دارد . در نهایت در بحث قیمتی نیز خودروهای چینی از افزایش قیمت بالاتری نسبت به خودروهای ایرانی در طی سال برخوردار است .

محبوب ترین برندهای چینی از نظر مخاطبین 

  • چری
  • جک
  • دانگ فنگ (دیگنیتی ، فیدلیتی ، اچ سی کراس )
  • برلیانس
  • هایما
  • چانگان
  • ام وی ام
  • فونیکس
  • بورگوارد
  • هنگ تنگ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *