اگر پلوس ماشین شما معیوب است ، در اصل می توانید به رانندگی ادامه دهید. اما اگر فقط به دلیل کاهش راحتی رانندگی باشد، باید سریع آن را تعویض کنید. در اینجا بیاموزید که چه زمانی باید اتصال پلوس را عوض کنید ، چگونه پلوس فرسوده را تشخیص دهید و چه هزینه هایی را باید در نظر بگیرید.

فهرست مطالب

عملکرد و عمر مفید: مفصل توپ چیست؟

نام های زیادی دارد: مفصل توپ، مفصل راهنما یا اتصال محور – همه این نامگذاری ها به یک جزء اشاره دارد. بخشی از زیرانداز است . آن را در سمت چپ و راست محور جلو خواهید دید. این نشان دهنده یک اتصال انعطاف پذیر بین استخوان جناغی و استخوان جناغی است .

اتصال توپی تعلیق به ویژه در صورت شرایط آب و هوایی شدید یا نوسانات شدید دما آسیب می بیند. مشکل دیگر نشتی کاف است که مانع از کارکرد روانکاری می شود. این می تواند منجر به فرسوده شدن یا زنگ زدگی مفصل توپ شود. بسته به بار، این می تواند در حال حاضر پس از 60000 کیلومتر اتفاق بیفتد . با این حال، بسیاری از مفاصل توپ حتی 200000 کیلومتر و بیشتر دوام می آورند .

علائم: نحوه تشخیص نقص در مفصل توپ

یک پلوس راهنما معمولاً به یکباره خراب نمی شود. معمولاً به آرامی زنگ می زند یا به کندی فرسوده می شود. بنابراین، علائم بلافاصله با شدت کامل ظاهر نمی شوند. با این حال، اگر یک یا چند مورد از این علائم ظاهر شد ، باید به دقت نگاه کنید :

  • احساس رانندگی ناهموار، به ویژه در پیچ ها مشخص می شود
  • نگه داشتن جاده ناپایدار روی سطوح ناهموار
  • صدای غرش، ترک خوردن، یا سر و صدا که معمولاً در محور جلو ایجاد می شود
  • بازی چرخ های جلو
  • لاستیک های فرسوده نامنظم در صورت خوردگی طولانی مدت پلوس
  • در بدترین حالت، حرکات کنترل نشده فرمان

برخی از این نشانه ها می توانند به دلایل دیگری نیز اشاره کنند. فرسوده شدن انتهای میله بند یا بازوی کنترلی یا اتصال محور فرسوده علائم مشابهی را ایجاد می کند.

عواقب نقص پلوس: آیا می توان به رانندگی ادامه داد؟

در اصل، می توانید با یک پلوس معیوب به رانندگی ادامه دهید. با این حال، ارزش آن را دارد که به زودی به یک کارگاه مراجعه کنید و پلوس را تعویض کنید. اتصال راهنما فرسوده یا فرسوده نه تنها باعث کاهش راحتی رانندگی به دلیل نگه داشتن جاده ضعیف می شود. همچنین می تواند بر ایمنی رانندگی تأثیر بگذارد . همچنین می‌تواند منجر به فرسودگی ناهموار لاستیک‌ها یا آسیب به اجزای دیگر مانند کمک فنر یا جناغ‌ها شود.

حداکثر در زمان انجام بازرسی اصلی ، دیگر نمی توانید از تعویض پلوس اجتناب کنید. بازرس به سرعت نقص را شناسایی می کند . و ماشین شما را خراب می کند. بنابراین بهتر است تعمیر زودتر انجام شود.

تعویض پلوس: آیا تعمیر یک جایگزین است؟

پلوس معیوب قابل تعمیر نیست . همیشه رد و بدل می شود. قطعات مستعمل نقش مهمی ندارند زیرا قطعات پوشیده کلاسیک هستند. کارشناسان همیشه به شما توصیه می کنند که همیشه هر دو پلوس را عوض کنید. در بیشتر موارد، هر دو اتصال محوری علائم سایش یکسانی را نشان می دهند ، بنابراین هزینه بعدی به زودی متحمل می شود. همچنین اگر جناغ‌های داخلی آسیب دیده باشند، می‌تواند ارزش تعویض داشته باشد.

نحوه عملکرد تعویض پلوس به این صورت است :

  • ماشین را به سمت آسانسور برانید
  • چرخ مورد نظر را بردارید
  • در صورت لزوم، بازوی کنترل یا محور محرک را جدا کنید.
  • پلوس آسیب دیده را با دستگاه استخراج کننده مفصل توپی جدا کنید
  • اتصال توپی جدید را به ابزار وصل کنید و در صورت لزوم، سایر اجزا را دوباره ببندید
  • چرخ را سوار کنید

پس از نصب اتصال پلوس جدید، باید مجددا پلوس را تنظیم کنید.

1 بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *