لاستیک فرسوده و لرزش ماشین 

 

تا زمانی که در جاده شنی نباشید، نمی خواهید لرزش ماشین خود را احساس کنید. حتی در جاده‌های شنی، ناخوشایند است، اما در غیر این صورت، نشانه‌ای است که ممکن است برای یک سرویس تعمیر خودرو حضور داشته باشید . تعدادی از مشکلات خودرو وجود دارد که می‌تواند باعث ایجاد لرزش در زمان‌های مختلف شود، بنابراین توجه به زمان‌بندی برای تشخیص اینکه ممکن است با چه چیزی سر و کار داشته باشید، کلیدی است. در هر صورت، آوردن خودروی خود به یک تکنسین مورد اعتماد بهترین راه برای بازگشت به یک رانندگی آرام است.

 

تراز لاستیک نیاز دارید

وقتی ماشین شما در حین رانندگی می لرزد، احتمالاً به دلیل مشکل در لاستیک ها یا سیستم تعلیق شما است. هر دو نقش مهمی در دور نگه داشتن خودروی شما از زمین، حرکت مستقیم به جلو و حرکت روان دارند. لاستیک هایی که تعادل ندارند یا شل شده اند به راحتی می توانند باعث ایجاد لرزش در هنگام رانندگی شوند. خوشبختانه، اگر با مشاهده علائم فوراً ماشین خود را به تکنسین ببرید، این یک راه حل آسان است. همچنین ممکن است بخش دیگری از سیستم تعلیق شما باشد که باعث لرزش شما می شود.

ترمزهای شما ناهموار هستند

لرزش هنگام اعمال ترمز مستقیماً به سیستم ترمز اتومبیل شما به عنوان منبع اشاره دارد. اگر روتورهای شما سایش ناهموار یا تاب برداشته باشند، می توانند هنگام ترمزگیری باعث لرزش شوند. این می تواند فقط با استفاده معمولی اتفاق بیفتد. تراز کردن روتورها کار دشواری است، بنابراین باید ماشین خود را به یک تکنسین بسپارید تا از آن مراقبت کند.

 

روغن گیربکس کم است

تعدادی از مشکلات ممکن است ناشی از کم بودن مایع گیربکس باشد و یکی از آنها احساس لرزش خودرو در هنگام شتاب گیری است. اولین کاری که می توانید انجام دهید این است که سطح مایع گیربکس خود را با استفاده از میله اندازه گیری مربوطه بررسی کنید. اگر نشان داد مایع کم است، در صورت امکان باید آن را پر کنید و ماشین خود را به تکنسین ببرید تا مشکل اساسی را تشخیص دهد. به احتمال زیاد، شما نشت مایع گیربکس دارید که باعث کاهش سطح مایع شما می شود. به تعویق انداختن تعمیر گیربکس فقط هزینه و استرس بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت، بنابراین ایده خوبی است که انجام عیب یابی توسط تکنسین را به تعویق نیندازید .

شما به شمع های جدید نیاز دارید

از طرف دیگر، متوجه شدن لرزش خودرو در هنگام شتاب گیری می تواند به شمع های جرقه نیز اشاره کند. اگر مایع گیربکس شما عالی به نظر می رسد، وقت آن رسیده است که توجه خود را معطوف کنید. علاوه بر این، اگر ماشین شما در حالت بیکار تکان می خورد، می تواند به شمع های شما نیز اشاره کند. شمع های شما مسئول مشتعل کردن مخلوط هوا و سوخت در موتور ماشین شما هستند، بنابراین اگر آن طور که باید کار نکنند، می تواند باعث شود که موتور شما در زمان های مختلف خشن کار کند. اگر به ماشین علاقه دارید، می توانید این تعویض را به راحتی در خانه انجام دهید. در غیر این صورت، بهتر است خودروی خود را به یک تکنسین مورد اعتماد ببرید.

 

پایه های موتور شما فرسوده یا شکسته شده اند

اگر به طور ناگهانی متوجه لرزش ماشین خود در حالت بیکار شدید، می تواند نشان دهنده ساییدگی یا شکستگی پایه های موتور شما باشد. برای اینکه بفهمید این مشکل شماست، فقط باید کاپوت ماشین خود را بیرون بیاورید و به قطعاتی که موتور شما را در جای خود محکم می کند نگاهی بیندازید. اگر متوجه ترک خوردگی یا شکستگی قطعات شدید، می تواند دلیل تکان خوردن خودرو باشد. خوشبختانه، این یک راه حل آسان دیگر است، اگرچه اگر برای مدت طولانی به حال خود رها شود، می تواند مشکلات بزرگتری ایجاد کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *