در یان مطلب می پردازیم به پرفروش ترین خودروهای سال اروپا که از نظر اقتصادی صرفه خوبی دارند . برخلاف کشورهای آمریکایی ، کشورهای اروپایی به دنبال یک خودروی اقتصادی با قیمت مناسب و هم چنین هزینه های نگهداری پایین می باشد طرفدار بسیار زیادی دارند . از این رو این خوردوها را می توان از رده خودروهای خودروهایی قرار داد که کم خرج هستند و هم چنین از نظر زیبایی چشم گیر هستند.

لیست خودروها

  • پژو 208
  • داچیا ساندرو
  • فولکس واگن T-ROC
  • فیات Abarth 500
  • فولکس واگن نسل 8
  • تویوتا یاریس
  • اپل Vauxhall Corsa
  • هیوندای توسان
  • داچیا داستر
  • رنو کلیو

پژو 208

پژو 208 از خودروهایی می باشد که در سال 2022  با وجود فراز و فرود هایی که داشته است هم چنان جزء پرفروش ترین خودروها در اروپا بوده است .
این خودرو از خودروهای فرانسوی پژو بوده است که توانسه است طرفداران زیادی را جذب خود نماید .
از ویژگی های این خودرو می توان به کیفیت بالای داشبورد با وجود پلاستیکی بودن آن اشاره کرد .
از ویژگی های این خودرو می توان به داشبورد منحصر به فرد و کمی خشن آن اشاره کرد و هم چنین می توان به صندوق جادار آن اشاره کرد .

بنزین‌ها همگی 1.2 لیتری هستند که همگی دارای توربوشارژر و سه سیلندر با قدرت‌های 75، 100 و 130 اسب بخار هستند، در حالی که تک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر دیزلی با قدرت 100 اسب بخار عرضه می‌شود.

داچیا ساندرو 

داچیا ساندرو نیز با توجه هزینه های بالای زندگی در اروپا دارای طرفداران زیادی می باشد . این خودرو یکی از خودروهای خوش قیمت اروپا محسوب می شود . علاوه بر این داچیا ساندرو دارای کفیت مناسبی نیز می باشد . از این رو این خودرو با هزینه نگهداری کمی که دارد تبدیل به یک خودروی پرفروش در اروپا شده است .

داچیا ساندرو از یک برند رومانیایی است که متعلق به یک خودروساز فرانسوی (رنو) است. این خودرو در ایران نیز پیش از این وجود داشت . این خودرو در واقع از خودروهایی است که دوام بالای خود را در ایران نیز ثابت نموده است . 

فولکس واگن T-ROCK یا همان تیگوان

این خودرو در واقع یک خودرو با ظاهر تیگوان و تایگا می باشد . اما نکته ای که باید در نظر داشت این است که فولکس واگن T-ROCK شاید در واقع نسخه ی بهبود یافته ی این دو است . با فیس لیفت شدن این نسخه طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب نموده است .

فیات 500

فیات 500 نیز که در ایران نسخه های کمی از آن وجود دارد نیز از خودروهای محبوب و کوچک شهری می باشد . این خودرو مجهز به یک موتور برقی می باشد که این خودرو را جذاب تر برای یک نمونه شهری تبدیل نموده است . این خودرو در واقع از سال 2007 وارد بازارهای اروپایی شده است . این خودرو از یک موتور هیبریدی بنزینی تشکیل شده است و مصرف بسیار پایینی را داراست. این خودرو با داشتن حجم موتور پایین خود قادر است حدود 111 الی 117 اسب بخار قدرت تولید نماید .  شتاب صفر تا 100 این خودرو حدود 8.4 ثانیه می باشد . 

فولکس واگن گلف یا همان GTI

فولکس واگن گلف ازر خودروهای سال 2023 می باشد که دارای طرفداران بسیار زیادی است .
این خودرو که در نمونه های قدیمی خود در ایران نیز موجود می باشد دارای قدرت بسیار بالا و طراحی فوئق العاده جذابی می باشد .
این خودرو نیز ارز خودروهای با کیفیت و هم چنین قدرتمند در سال 2021 محسوب می شود .

تویوتا یاریس 

تویوتا یاریس نیز از خودروهای پرفرشو و اقتصادی در اروپا محصوب می شود . این خودرو دارای قیمت نزدیک به رقبای خود داشته و به دلیل با کیفیت بودن این برند جزء خودروهای پرفروش در اروپا بوده است .

این خودرو با بک 36 لیتری خود و به کمک موتور هیبریدی خود توانسته است تا یک خودروی خاص برای اروپا به شما برود . از رقبای این خودرو می توان به هیوندای I20 اشاره کرد .
هم چنین این خودرو از یک گیربکس هیبریدی بهره مند شده الست که با کمک موتور کم مصرف خود تجربه رانندگی بسیار مناسبی را در طی مدت زمانی طولانی مدت ارائه می دهد .

Opel Vauxhall Corsa

اپل کروسا در این نسخه ی خود زا یک موترو 1.2 لیتری استفاده می نماید . این خودرو از خدروهالی پرفروش در اروپا و دومین خودروی پرفروش در بریتانیا محسوب می شود .
این خودرو از یک گیربکس 8 سرعته با گیربکس دو کلاچه بهره می گیرد . این خودرو دارای نسخه های هیبرید ینیز می باشد که انقلابی برای رکت کروسا در صنعت خودرو می باشد .

هیوندای توسان 

کلی را در پیش گرفته است. پیشرانه سطح پایه یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر است، اما مدل‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی از یک توربوشارژ 1.6 لیتری چهار سیلندر استفاده می‌کنند که توسط یک موتور الکتریکی تقویت شده است – ترکیبی که انرژی بیشتری را ارائه می‌کند. مدل‌های ابتدایی توسان به خوبی مجهز شده‌اند، در حالی که تریم‌های رده بالاتر از خط تولید معمولی به سطح برتر می‌گذرند و به آن برتری نسبت به رقبایی مانند هوندا CR-V ، تویوتا راو 4 می‌دهند.و فولکس واگن تیگوان ارائه می دهد.

داچیا داستر 

داچیا داستر از دیگر خودروهایی است که از برند داچیا در این لیست به چشم شما می خورد . داچیا داستر از جمله خودروهایی است که در نسخه های 2017 نیز در ایران موجود است. داچیا داستر دارای موتور کم اصطحلاک و هم چنین کیفیت مناسب در بخش قطعات ارائه می دهد .
داچیا داستر هم چنان از نظر ظاهری چنگی به دل نمی زند . اما کیفیت فوق الهعاده بالا و قدرت داچیا به دلیل پرفروش بودن را نمی توان نادیده گرفت .

رنو کلیو 

رنو کلیو نیز از دیگر خودروهایی بوده است که از برند رنو رد این لیست قرا می گیرد . این خودرو آخرین خودروی پرفروش در اروپا بوده است .
با دیدن نمای جلوی این خودرو یاد رنو تالیسمان که در ایران نیز موجود است خواهیم افتاد .
در حال حاضر دو پیشرانه انتخابی وجود دارد: TCe 90 1.0 لیتری توربوشارژر با 89 اسب بخار قدرت، یا E-Tech 140 هیبریدی 1.6 لیتری با توان 138 اسب بخار. اولی با گیربکس شش سرعته دستی و دومی شش سرعته خودکار عرضه می شود. مدل پایه SCe 65 از خط تولید حذف شده است و گزینه دیزلی نیز مدت هاست که از بین رفته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *