در این مطلب می پردازیم به طور کامل به تعمیر استارت ماشین و آموزش کامل آن . با ما همراه باشید تا به بررسی این مطالب بپردازیم .

مرحله 1: چیزهایی که نیاز خواهید داشت

اولین نکته این است که قیمت یک استارت موتور جدید را بررسی کنید، اگر قرار است هزینه بیشتری نسبت به موتور جدید داشته باشید، تعمیر موتور قدیمی هیچ فایده ای ندارد. Ebay مکان خوبی برای نگاه کردن است، همچنین برق خودرو محلی شما ارزش یک تماس تلفنی را دارد.
ابزار مورد نیاز
1. مجموعه سوکت
2. مجموعه آچارها
3. پیچ گوشتی
4. آهن لحیم کاری یا مشعل
5. انبردست، برش کناری
6. چکش
7. روغن
8. ژنده پوش
حدود 3 ساعت

مرحله 2: تشخیص

تشخیص
تشخیص

یک موتور استارت معیوب می تواند مانند یک باتری خالی صدا کند، موتور به آرامی چرخیده یا اصلاً نمی چرخد، گاهی اوقات می توانید پایانه های باتری و دود را مشاهده کنید یا به دلیل جریان های زیادی که توسط استارتر معیوب کشیده می شود داغ می شود. اول از همه، عیوب دیگر را بررسی کنید. بهترین راه برای بررسی باتری، استفاده از تستر بار است، اما این دستگاه ها گران هستند و راه هایی برای دور زدن آن وجود دارد. یک ولت متر روی باتری قرار دهید، باید حدود 12.6 ولت را نشان دهد. اگر ولتاژ 12.2 ولت است، باتری را شارژ کنید. کابل های باتری تمیز و محکم و سالم بودن را بررسی کنید. اگر همه چیز خوب است، بهترین راه برای بررسی باتری و موتور استارت این است که باتری را خارج کرده و در وسیله نقلیه دیگری قرار دهید. اگر عیب به وسیله نقلیه دیگر منتقل شد، در این صورت با باتری خود مشکل دارید، آن را شارژ کنید یا آن را تعویض کنید.
اگر بتوانید به پشت استارت برسید، می توانید این کار را روی ماشین انجام دهید. اگر استارت کاملاً مرده است، کلیک نمی‌کند یا هیچ چیز دیگری می‌تواند مفید باشد و می‌تواند به تشخیص مشکلات سیم‌کشی خودرو یا شیر برقی مرده کمک کند.

مرحله 3: حذف استارت

حذف استارت
حذف استارت

برداشتن استارت

اولین کاری که باید هنگام انجام هر گونه تعمیری که شامل کابل های جریان بالا در یک وسیله نقلیه موتوری است انجام دهید ، قطع باتری است، اگر این مرحله را رد کنید ممکن است به خود آسیب بزنید یا ماشین را آتش بزنید.
برخی از وسایل نقلیه راحت تر و سریع تر می توانند مواردی را که در سر راه هستند حذف کنند، نه اینکه سعی کنید در اطراف آنها کار کنید. من سیلندر کلاچ، باتری، کابل سنسور O2 و فن خنک کننده را برداشتم، این کار خیلی طول نکشید و کار رسیدن به پیچ استارت و برداشتن فیزیکی استارت را بسیار آسان کرد و نیاز به فحش دادن بسیار کمتری داشت.
روی این خودرو کابل باتری و سیم برقی پس از بیرون کشیدن از استارت جدا شده است. در بسیاری از خودروها باید این کار را در حالی انجام دهید که استارت هنوز روشن است.

مرحله 4: استارت را جدا کنید

برداشتن استارت

برداشتن استارت

اکنون که آن را بیرون آورده اید، یک محل کار تمیز و یک ظرف برای قرار دادن تمام قطعات در آن پیدا کنید. اکنون زمان خوبی برای تمیز کردن قسمت بیرونی استارت است، من فقط آن را با یک پارچه آغشته به بنزین پاک کردم، بنابراین آنقدرها هم تمیز نیست،
مطمئن شوید که بدنه و شیر برقی را علامت گذاری کرده اید تا به راحتی شبیه برخی از قطعات شود. را می توان در اطراف راه اشتباه مونتاژ کرد.
1. 2 پیچ نگهدارنده درب پشتی و برس ها را
بردارید 2. گیره و فنر
را بردارید 3. محافظ حرارتی را بردارید
4. کابل موتور را از شیر برقی جدا
کنید
. پوشش برس را بردارید
. 7. با عقب کشیدن فنر و برداشتن برس، 2 برس را که به سیم پیچ های میدان وصل شده اند، با دقت باز کنید.
8. نگهدارنده برس
را بردارید 9. سیم پیچ های میدان را بردارید
10. شیر برقی را باز کنید و آرمیچر و شیر برقی را با هم جدا کنید.

ارزیابی آسیب وارد شده

خسارت را ارزیابی کنید

خسارت را ارزیابی کنید

به طور کامل سیم پیچ های میدان و آرمیچر را برای هرگونه عایق سوخته یا شکسته، خوردگی سیم های شکسته یا آسیب های دیگر بررسی کنید. همچنین کموتاتور روی آرمیچر را از نظر شکستگی یا گم شدن قطعات بررسی کنید اگر این قطعات آسیب دیده باشند ممکن است تعویض کل موتور استارت ارزانتر باشد. چرخ دنده پینیون و شیر برقی را نیز می توان از نظر سایش یا آسیب بررسی کرد.
این استارتر به دلیل سیل اخیری که اینجا داشتیم در جاهایی کاملا خورده شده بود، برس ها و بوته ها فرسوده شده اند، اما بقیه در وضعیت معقولی هستند.

تعمیر آرمیچر و سیم پیچ های میدان

تعمیر آرمیچر و سیم پیچ های میدان
تعمیر آرمیچر و سیم پیچ های میدان

تعمیر آرمیچر و سیم پیچ های میدان

هر گونه خوردگی را با کاغذ ماسه مرطوب و خشک حذف کنید و می توان کموتاتور را سمباده زد و از پشت یک چاقوی کاتر جعبه برای تمیز کردن بین بخش ها استفاده کرد. عایق بین قطعات باید زیر برش باشد تا به درستی کار کند. از یک پارچه روغنی برای پاک کردن همه چیز استفاده می شود تا از خوردگی آینده جلوگیری شود.

خرید قطعات

خرید قطعات
خرید قطعات
خرید قطعات

روغن کاری بوته های جدید

پس از بازرسی و تمیز کردن همه چیز، تصمیم گرفته شد که فقط برس ها و بوش ها را تعویض کنید. بوته ها را می توان با سوکت و چکش جدا کرد. بوش در دماغه استارت دارای یک کلاهک است که می توان آن را به دقت با یک پسوند درایو 1/4 اینچی جدا کرد. کمی گرما روی دماغه آلیاژی به جدا کردن بوش کمک می کند. 2 تا از بوش ها چین دار هستند و می توان با احتیاط آن ها را جمع کرد. قطعات و پلاک شناسایی روی سیم پیچ میدان و شماره شاسی خودرو را به یک فروشگاه برق خودرو ببرید و آنها باید بتوانند با پارس تا هزینه کل حدود 20 تا 30 دلار مطابقت داشته باشند.

روغن کاری بوش های جدید

روغن کاری بوته های جدید
روغن کاری بوته های جدید
روغن کاری بوته های جدید
روغن کاری بوته های جدید

بوته ها از برنز فسفر ساخته شده اند که متخلخل است و باید از قبل روغن کاری شود وگرنه دوام زیادی ندارند. این کار سختی نیست فقط آن را روی انگشت خود بگذارید و با روغن موتور پر کنید سپس انگشت شست خود را روی آن قرار دهید و فشار دهید. این کار را 2 یا 3 بار انجام دهید تا زمانی که روغن از کناره های بوته بیرون می آید.

نصب بوش های جدید

نصب بوته های جدید
نصب بوته های جدید

نصب بوته های جدید

5 تصویر بیشتر

این مرحله می تواند مشکل باشد، و اگر به دستگاه پرس دسترسی دارید، از آن استفاده کنید، زیرا احتمال آسیب رساندن به بوته ها بسیار کمتر است. ابتدا مطمئن شوید که محفظه‌ای که بوش‌ها در آن قرار می‌گیرند تمیز است، سپس بوش را در انتهای آرمیچر قرار دهید و به آرامی با چکش به محفظه ضربه بزنید. مطمئن شوید که آرمیچر صاف باشد و با چکش به انتهای آرمیچر ضربه بزنید وگرنه ممکن است آسیب ببیند. باز هم کمی گرما در انتهای آلیاژ به تناسب بوش کمک می کند. هنگامی که بوش را در حدود 1/2 به دست آوردید، می توانید از یک دریفت یا پانچ بزرگ برای هدایت آن به موقعیت نهایی خود استفاده کنید. باز هم اگر از چکش برای انجام این مرحله استفاده می کنید، ملایم باشید و همه چیز را صاف و صاف کنید.

بوش ها و پینون را بررسی کنید

چک کردن بوش ها و پینون
چک کردن بوش ها و پینون

من دوست دارم با نصب آرمیچر بدون سیم‌پیچ‌های میدانی و بررسی تمام چرخش‌های آن بدون اتصال، مطمئن شوم که بوش‌ها آسیب نبینند. اگر پینیون نیاز به تعویض دارد، به سادگی آستین را به پایین بلغزانید و گیره سیم را بردارید. پینیون سر خواهد خورد. آن را جدا نکنید مگر اینکه قصد دارید آن را تعویض کنید زیرا گیره سیمی که جدا کردن آن بدون آسیب رساندن به آن دشوار است. برخی از افراد به شما می گویند که پینیون را روغن کاری نکنید زیرا گرد و غبار کلاچ می تواند وارد موتور استارت شود و با روغن ترکیب شود و پینیون را چسبناک کند. این شاید در مورد برخی از وسایل نقلیه قدیمی صادق باشد، به نظر من مقدار کمی روغن کمک می کند تا خوردگی را دور نگه می دارد و همه چیز را کار می کند.

نصب سیم ها

نصب برس ها
نصب برس ها

نصب برس ها

با دقت به برس‌ها و نحوه قرار گرفتن آنها و جهت‌گیری آن‌ها نگاه کنید. 2 برس چین دار شده اند، می توان آنها را با احتیاط با برش های جانبی و برس های جدید باز کرد. 2 برس نقطه جوش داده شده است. این 2 با دقت کشیده شدند و کمی لحیم روی قیطان انتهای قلم مو و روی مسی که در آن نقطه جوش داده شده بود ذوب شد. سپس برس در موقعیت خود عرق می شود. من از یک مشعل گاز کوچک استفاده می کنم اما یک آهن لحیم کاری بزرگ نیز کار می کند.

مونتاژ استارتر

مونتاژ استارتر
مونتاژ استارتر

مونتاژ استارتر

اگر ترفندی را با صفحه قلم مو بلد باشید، مونتاژ کردن مستقیم است. برس ها را به درستی داخل آن قرار ندهید تا نیمه آویزان شوند و فنر به کناره برس چسبیده باشد، که این، حقه! اکنون می توانید همه چیز را بدون نیاز به مبارزه با فنرها جمع آوری کنید. آرمیچر و شیر برقی باید با هم وارد شوند و مطمئن شوید که دوشاخه را در جای مناسب قرار داده اید. اگر دقت کرده باشید می بینید که من شیر برقی را وارونه گذاشته ام، اوه! تست نیمکت آن را انتخاب خواهد کرد. سیم پیچ های میدان را می توان نصب کرد و علامت کنار موتور را می توان ردیف کرد تا مونتاژ آن آسان تر شود.

مونتاژ استارتر قسمت 2

مونتاژ استارتر قسمت 2

مونتاژ استارتر قسمت 2

اکنون می‌توان صفحه برس را نصب کرد و بوش‌های روی سیم‌پیچ‌های مزرعه را درون نگهدارنده‌های برس قرار داد. مطمئن شوید که پیچ‌ها همه در یک راستا قرار دارند و سپس برس‌ها را می‌توان به درستی به داخل فشار داد تا فنرها به سمت پایین فشار بیاورند. صفحه پشتی یا پوشش قلم مو می تواند در مرحله بعد ادامه یابد و پیچ های بلند در جای خود قرار گرفته و محکم شوند. یک پیچ را در نگهدارنده برس قرار دهید تا مطمئن شوید که همه چیز در یک ردیف قرار گرفته است و همه آن را محکم کنید. مطمئن شوید که آرمیچر آزادانه بچرخد. فنر و گیره می توانند در ادامه کار کنند و قبل از پیچاندن درپوش انتهایی، کمی روغن روی شفت قرار می گیرند. دماغه استارت همچنین می تواند قبل از نصب مجدد درپوش کمی روغن روی شفت داشته باشد که با دقت در جای خود قرار داده شده و مشت می شود. کابل موتور را می توان به شیر برقی وصل کرد و تمام پیچ ها و پیچ ها را دوباره سفت کرد و دوباره چک کرد.

تست

آزمایش کردن
آزمایش کردن

آزمایش کردن

موتور استارت را می توان بدون اتصال به ماشین تست کرد و این باعث می شود مشکلاتی مانند قرار دادن شیر برقی به صورت وارونه پیدا شود.
شما به یک باتری و چند سیم بلوز نیاز دارید.
ابتدا سیم ها را به باتری خود وصل کنید و سپس سیم منفی را به بدنه استارت.

بررسی موتور

سرب مثبت را به ترمینال پایینی شیر برقی وصل کنید که باعث می شود موتور با سرعت زیاد بچرخد.
چک کردن شیر برقی
سرب مثبت را به ترمینال کوچک روی شیر برقی وصل کنید، این باعث می شود پینیون به بیرون بلغزد و چرخ دنده حلقه را درگیر کند. (این زمانی است که متوجه شدم شیر برقی به سمت بالا به سمت پایین است زیرا این کار را انجام نداد)

بررسی موتور و شیر برقی

سرب مثبت را به ترمینال بالایی شیر برقی وصل کنید. موتور استارت نباید کاری انجام دهد و نباید جرقه بزند یا کلیک کند. یک سیم مثبت دیگر را به ترمینال کوچک شیر برقی وصل کنید، استارت باید روشن شود و پینیون به بیرون پرتاب شود و موتور بچرخد.
اگر همه چیز خوب است، سپر حرارتی را دوباره نصب کنید و آماده بازگشت به ماشین است و چند صد دلار برای خود صرفه جویی کرده اید.

موتور استارت جعبه کاهش

موتور استارت جعبه کاهش
موتور استارت جعبه کاهش
موتور استارت جعبه کاهش
موتور استارت جعبه کاهش

موتورهای استارت باکس کاهشی رایج تر می شوند و تفاوت های کمی دارند. آنها مجموعه ای از چرخ دنده ها در داخل هستند و به جای بوش از یاتاقان استفاده می کنند
فقط یک نکته سریع در مورد شیر برقی. نوع نصب شده روی استارت 4AGE ما در بازسازی قابل تعمیر نیست، از هم نمی پاشد، خوشبختانه بسیار قابل اعتماد هستند. سبک دیگری از شیر برقی نصب شده روی استارت های جعبه کاهشی وجود دارد که قابل تعمیر است اما به نظر می رسد مشکلات بیشتری ایجاد می کند، من قطعاً کنتاکت های استارت و پیستون را تعویض می کنم.

ممنون از شما که تا پایان این مقاله همراه ما بودید . برای دیدن آموزش های بیش تر به بخش وبلاگ ما مراجعه نمایید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *