جلوبندی از چه قطعاتی تشکیل شده است ؟ چه کارهایی میتوان برای جلوگیری از آسیب به جلوبندی انجام داد .
با ما همراه باشید تا به بررسی قطعات جلوبندی خودرو بپردازیم و ارائه راهکارهایی برای کاهش آسیب به جلوبندی خودرو .

     قطعات جلوبندی :

  • فنر
  • کمک فنر
  • سیبک
  • سگ دست
  • رام
  • طبق
  • اکسل
  • میل تعادل یا میله موج گیر

فنر 

بهتره که در ارتفاع خودرو تغییری ایجاد نکنیم.هرچی بیشتر فنربندی خودروتون رو دست کاری کنین صدماتی که به خودرو در دست اندازها و جاده ها وارد میشه بیشتراست .

کمک فنر 

یک سر کمک فنر به شاسی و اتاق و سر دیـگرش هم به سیستم تعليـق متصل هست.از نشانه های خرابی کمک فنر میشه به خوابیدگی خودرو به یک سمت ، صدای تقه هنگام عبور از دست انداز ، فرسودگی تایرها و … اشاره کرد

رام 

یکی از اصلی ترین قطعات جلوبندی خودروست چون تمام قطعات روی اون نصـب میشه ، رام از دوسـر به شاسی متصـل میشه و بقیـه قسمت های جلوبندی از طریق رام به اتاق وصل میشوند .

طبق 

بازوهایی هستن که سیستم تعلیق رو به شاسی خودرو متصل میکنن.صدای تق تق در دست انداز و جیرجیر ممکنه بر اثر حرکت طبق و تماس شاسی با شاسی باشه.علائم خرابی زیادی در طبق ها وجود داره که در سایت آی آر لوکس کارز به  اونها اشاره شده .

سیبک 

قطعه ای کروی شکل در سیستم فرمانه.این قطعه چـرخ ها رو به سیستم تعلیق متصل میکنه و باعـث چـرخیدن اونها میشه.از علائم خرابی اون میشه به ساییدگی چرخ های جلو ، صدای تق تق هنگام عبور از دست انداز ، عدم حرکت | خودرو در خط مستقیم اشاره کرد .

میل تعادل یا موج گیر 

این قسمت وظیفه تقسیم نیرو بین چرخ های خودرو در سر پیچ ها رو برعهده داره.به خاطر وجود گریس در این قطعه ، گرد و خاک هم جذب میکنه و خاصیت گریسی خودش رو از دست میده و همین امر باعث ایجاد مشکلاتی نظیر لق و شل شدن و صدای تق تق موقع چرخوندن فرمون میشه .

سگ دست 

سگ دست هم یکی از اصلی ترین قطعات جلوبندی هست.این قطعه وظیفه نگهداری چرخ ها حول محور فرمان رو برعهده داره .

اکسل 

محورمرکزی یک چرخ یا دنده بوده که در بعضی موارد ، شاید با یه یاتاقان یا بوش مکانیکی در سطح داخلی سوراخ چرخ یا دنده ، سرجاش ثابت نگه داشته بشه .

پایان 

در این مطلب سعی نمودیم تا شما را در شناخت قطعات جلوبندی راهنمایی کرده و تا جایی که
می شد شما را از عملکرد آن ها آگاه کردیم . حال اگر در خودروی خود نشسته و جلوبندیتان دچار نقص شد
می دانید که اشکال از کدام قطعه است و چگوته می توان در برابر رفع آن اقدام نمود .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *