تا حدود قیمتی 500 ملیون تومان برلیانس بخرم یا بسترن ؟ کدام یک موتور گیربکس بهترین دارند و در طولانی مدت انتخاب بهتری می باشند . با ما همراه باشید تا به بررسی این مورد بپردازیم . مقیاس ما برای این مقایسه حدود قیمتی می باشد که این دو دارند . هردو خودرو ساخت کشور چین می باشند و سابقه ی خوبی دارند .

مطالبی که در این مقاله به آن می پردازیم 

  1. قیمت 
  2. کیفیت 
  3. اصطحلاک 
  4. بازار خرید و فروش 

قیمت 

در مقایسه قیمتی این دو خودرو خیلی نزدیک به یکدیگر هستند . هردو در نسخه های صفر کیلومتری خود قیمتی حدود 550 ملیون تومان را دارا هستند . این دو در بازه ی حدود 450 الی 500 ملیون تومانی طرفداران زیادی دارند . در بازه ی بیش تر از این مقدار طرفداران این دو خودرو بیش تر سمت خودروهای دیگر می رود و قطعا ارزش خرید برای این دو خودرو تا حدود قیمتی 450 الی 500 ملیون بالا می باشد . در بحث قیمتی هر دوی این دو خودرو دارای قیمت برابری می باشند . در این بازه نسخه های اتوماتیک از مدل های صندوق دار h330 و h320 را می توانید خریداری کنید .

کیفیت 

در بخش کیفیتی هردو از کیفیت مناسبی برخوردارند اما کیفیت ساخت بسترن دارای مقادیر بالاتری می باشد . بسترن دارای 5 ستاره کیفی ساخت می باشد و اولین خودروی مونتاژی ایران است که 5 ستاره ایمنی را در ششرکت بهمن موتور کسب نموده است . در بخش کیفی قطعا این خودرو از برلیانس قوی تر بوده و گزینه ی مناسب تری می باشد . کیفیت مونتاژ کردن قطعات داخلی نوار بین درب ها و هم چنین کیفیت فریز کردن صدای بین اتاق و محیط بیرونی در بسترن بهتر از برلیانس می باشد . هردوی این دو خودرو داری کیفیت مطلوب هستند اما امتیاز را در بخش کیفیتی قطعا به بسترن خواهیم داد .

کیفیت موتوری هردوی این دو خودرو بالاست اما بازهم میزان همانگی گیربکس در بسترن کمی بهتر از برلیانس می باشد . هردوی این دو خودرو  گیربکس ژاپنی دارند اما کیفیت خودروی بسترن در این بخش و هماهنگی آن بیشتر از برلیانس می باشد . آن هم به دلیل تطابق بیشتر وزن و موتور با یکدیگر می باشد .

در بخش داخلی نیز هردو کیفیت مناسبی دارند و امتیاز را در بخش داخلی می توان تقریبا به صورت برابر تنظیم نمود . از نقاط مثبتی که هردوی این دو خودرو دارند مقدار مناسب فضای سرنشینان عقب می باشند . جادار بودن صندوق نیز می توان از مزایای هردوی این دو خودرو باشد .

اصطحلاک 

در بخش اصطحلاک تجربیات بیش تر از برلیانس وجود دارد و بسترن تقریبا از سال 1396 جای پای خود را در بازار سفت کرد . مقدار اصطحلاک در هردو خودرو قابل قبول است اما این مقدار در بسترن کم تر از برلیانس می باشد . برلیانس دارای اصطحلاک بیش تری نسبت به خودروی برلیانس می باشد . اما نکته ای که باید آن را تحسین کرد اصطحلاک پایین برلیانس در برابر خودروهای تولید داخل می باشد . برلیانس حتی در کارکردهای 300 هزارکیلومتری نیز اذیت کننده نیست و خرج های سرسام آوری ندارد . بسترن های موجود در بازار نیز همه ی آن ها کم کار کرد هستند و گویا که مصرف کنندگان با استرس زیادی به رانندگی می پردازند . البته این یک جنبه ی فان دارد و ااین شاید بیشتر بر می گردد به بازار خرید و فروش بهتر برای مدل های کارکرده .

بازار خرید و فروش 

بازار خرید و فروش برای خودروی برلیانس قطعا بهتر از خودروی بسترن می باشد . عدم ساپورت مناسب در واردات و مونتاژ بسترن سبب شد که تعداد دستگاه های زیادی از این خودرو وارد بازار نشود و نقص و کمبود در قطعات این خودرو موجب شده است تا مردم کم تر به خرید این خودرو اقدام نمایند و همین سبب شده است تا این امتیاز را به خودروی برلیانس بدهیم . برلیانس دارای بازار خرید و فروش بهتری نسبت به بسترن می باشد . در این مورد شک نکنید که برلیانس شما را رو سفید واهد کرد .

در ادامه مشخصات فنی بسترن و برلیانس h330

موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1598 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 107 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 155 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه
جعبه دنده 6 سرعته خودکار
شتاب 0 تا 100
حداکثر سرعت – کیلومتر در ساعت
وزن 1270 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4625 طول – 1790 عرض – 1500 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2630 میلیمتر

امکانات رفاهی بسترن 

ترمز و پایداری ABS – EBD – BA – TCS
کیسه هوا کیسه هوا برای سرنشینان جلو
سیستم صوتی مجهز به صفحه نمایش لمسی 7 اینچی 
دیگر تجهیزات سیستم باز شدن درب ها بعد از وقوع تصادف – ریموت کنترل مجهز به باز کن صندوق عقب – تهویه مطبوع دستی – سانروف – فرمان برقی – کروز کنترل – سیستم کنترل در سربالایی HAC – دوربین عقب

مشخصات فنی و رفاهی برلیانس 

موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1498 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 103 اسب بخار در 5800 
حداکثر گشتاور 138 نیوتن متر در 3800 
جعبه دنده 4 سرعته خودکار یا 5 سرعته دستی
شتاب 0 تا 100
حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت
وزن 1250 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4510 طول – 1758 عرض – 1460 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2580 میلیمتر

امکانات رفاهی برلیانس 

ترمز و پایداری ترمزهای جلو و عقب دیسکی (در مدل دستی ترمز عقب کاسه ای است) – ABS – EBD
کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو
سیستم صوتی قابلیت پخش MP3 – ورودی USB – 4 عدد بلندگو در مدل دستی و 6 عدد بلندگو در مدل اتوماتیک
دیگر تجهیزات رینگ 15 اینچی آلومینیومی – شیشه های بالابر برقی – تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو – باز شدن خودکار قفل دربها هنگام تصادفمدل اتوماتیک به علاوه امکانات بالا: سیستم تهویه مطبوع خودکار – سانروف – سنسور دنده عقب – بسته شدن پنجره ها با ریموت – قابلیت تنظیم صندلی راننده در 8 جهت – آینه های جانبی برقی – چراغ مه شکن جلو – سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارت – روکش چرمی غربیلک فرمان و دکمه تنظیم صدا

نتیجه گیری 

با در نظر گرفتن بازار اقتصادی هردوی این دو خودرو اگر برایتان بازار خرید و فروش و زود فروش رفتن خودرو برایتان زیادی مطرح نیست ما به شما پیشنهاد بسترن را می دهیم اما اگربه دنبال یک خودروی رند بازار هستید ما به شما خودروی برلیانس را با کمی ضعف کم تر بخرید .برای خرید قطعات خودرو با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت به وبسایت نرسی کو مراجعه نمایید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *