منیوفیلد هوا
منیفولد هوای ابزار یا منیفولد توزیع هوا یک محفظه به شکل لوله (منیفولد) است که دارای چندین شاخه خروجی برای رساندن هوای دستگاه به چندین مصرف کننده مانند شیر کنترل ، شیر محرک یا سایر دستگاه های پنوماتیک است.

خروجی های دستگاه منیوفیلد 

تعداد خروجی منیفولد توزیع هوای دستگاه ممکن است بسته به تعداد دستگاه پنوماتیک یا شیر نزدیک باشد.
هر خروجی مجهز به شیر بلوکی است که می تواند از نوع شیر توپی یا شیر سوزنی باشد.هر خروجی باید دارای شماره برچسب ساز باشد که خروجی هوای دستگاه را به آن تحویل می دهد.
در پایین منیفولد توزیع هوا ابزار ، یک شیر بلوک برای منظور تخلیه نصب شده است.
این شیر تخلیه در حین نگهداری برای خونریزی مایع متراکم ساخته شده مورد نیاز است.

در دهه 1980 ، اولین سیستم های جذب هوا ارائه و متشکل از لوله های پلاستیکی ورودی پلاستیک و فیلتر هوا گاز پنبه مخروطی شکل بود.

یک دهه بعد ، تولیدکنندگان خارج از کشور واردات طراحی محبوب سیستم های جذب هوای ژاپنی را برای بازارهای کامپکت ورزشی آغاز کردند. اکنون ، با پیشرفت فن آوری و ذهن مهندسی هوشمندانه ، سیستم های ورودی در طرح های لوله های فلزی موجود هستند ، که درجه سفارشی سازی بیشتری را امکان پذیر می کند. لوله ها به طور معمول روکش پودر یا رنگ آمیزی می شوند تا با یک وسیله نقلیه مطابقت داشته باشند.

اکنون که موتورهای مدرن به کاربراتور مجهز نیستند ، این موتورهای تزریق سوخت هستند 

سیستم ورودی هوا و نحوه کار آن

عملکرد سیستم ورودی هوا این است که هوا به موتور ماشین شما برسد. اکسیژن موجود در هوا یکی از مواد لازم برای فرایند احتراق موتور است. یک سیستم ورودی هوای مناسب امکان جریان هوای تمیز و مداوم را به داخل موتور می دهد و در نتیجه قدرت بیشتری و مسافت پیموده شده بهتری را برای ماشین خود به دست می آورید.
یک سیستم ورودی هوای مدرن اتومبیل دارای سه قسمت اصلی است – فیلتر هوا ، سنسور جریان جرم و بدنه دریچه گاز. سیستم ورودی هوا که مستقیماً در پشت مشبک جلو قرار دارد ، هوا را از طریق یک لوله پلاستیکی طولانی که به داخل محفظه فیلتر هوا می رود ، می کشد و با سوخت خودرو مخلوط می شود. فقط در این صورت است که هوا به منیفولد ورودی که مخلوط سوخت / هوا را به سیلندرهای موتور می رساند ، ارسال می شود.

فیلتر هوا

فیلتر هوا قسمت مهمی از سیستم ورودی خودرو است ، زیرا موتور از طریق فیلتر هوا “تنفس” می کند. معمولاً یک جعبه پلاستیکی یا فلزی است که فیلتر هوا در آن قرار می گیرد.

یک موتور برای کارکردن به مخلوط دقیق سوخت و هوا نیاز دارد و همه هوا ابتدا از طریق فیلتر هوا وارد سیستم می شود. وظیفه فیلتر هوا فیلتر کردن آلودگی ها و سایر ذرات خارجی موجود در هوا است که از ورود آنها به سیستم جلوگیری کرده و احتمالاً به موتور آسیب می رساند.

سنسور جریان جرم

برای فهمیدن جرم هوای ورودی به موتور احتراق داخلی با تزریق سوخت ، از سنسور جریان جرم هوا استفاده می شود. بنابراین ، از سنسور جریان جرم به بدنه دریچه گاز می رسد.

دو نوع متداول سنسور جریان هوای جرم در موتورهای اتومبیل وجود دارد. آنها متره و سیم گرم هستند.

نوع پره دارای یک فلپ است که توسط هوای ورودی رانده می شود. هرچه هوای بیشتری وارد شود ، فلپ بیشتر به عقب رانده می شود. یک پره دوم نیز در پشت پرتگاه اصلی قرار دارد که درون یک کامبر بسته قرار می گیرد و حرکت پره را با اندازه گیری دقیق تر کاهش می دهد.

سیم داغ از یک سری سیمهایی که در جریان هوا پیچیده اند استفاده می کند. مقاومت الکتریکی سیم با افزایش دمای سیم افزایش می یابد و این باعث محدود شدن جریان الکتریکی در مدار می شود. هنگامی که هوا از کنار سیم عبور می کند ، سرد می شود و مقاومت آن کاهش می یابد ، که به نوبه خود اجازه می دهد جریان بیشتری از مدار عبور کند.

ورودی هوای سرد و نحوه عملکرد آن

از ورودی هوای سرد برای وارد کردن هوای خنک به موتور ماشین ، برای افزایش قدرت و کارایی موتور استفاده می شود. کارآمدترین سیستم های ورودی از جعبه هوا استفاده می کنند که اندازه آن برای تکمیل موتور است و باند قدرت موتور را گسترش می دهد. اسنورکل ورودی یا دهانه هوای ورودی برای ورود به سیستم باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا اطمینان حاصل شود که هوای کافی در هر شرایطی از موتور بیکار تا گاز کامل در دسترس موتور است.

اساس ورودی هوا
ورودی هوای سرد بر اساس اصل افزایش میزان اکسیژن موجود برای احتراق با سوخت عمل می کند. از آنجا که هوای خنک کننده چگالی بالاتری دارد (جرم بیشتر در واحد حجم) ، ورودی هوای سرد به طور کلی با وارد کردن هوای خنک تر از خارج از محفظه موتور گرم کار می کند.

ابتدایی ترین ورودی هوای سرد با یک لوله فلزی یا پلاستیکی کوتاه که منجر به فیلتر هوای مخروطی می شود ، جعبه هوای موجود را جایگزین می کند ، که به آن یک ورودی هوای قوچ کوتاه گفته می شود. توان بدست آمده توسط این روش بسته به محدودیت جعبه باد کارخانه می تواند متفاوت باشد.

در ورودی های با طراحی مناسب از سپرهای حرارتی برای جدا کردن فیلتر هوا از بقیه محفظه موتور استفاده شده و هوای خنک تری از جلو یا کنار قسمت موتور وجود دارد. برخی از سیستم ها به نام “نصب روی گلگیر” فیلتر را به داخل دیوار گلگیر منتقل می کنند ، این سیستم هوا را از طریق دیواره گلگیر بالا می کشد که حتی باعث انزوای بیشتر و هوای سردتر می شود.

بدنه دریچه گاز

بدنه دریچه گاز بخشی از سیستم ورودی هوا است که میزان هوای ورودی به محفظه احتراق موتور را کنترل می کند. این شامل یک محفظه خسته کننده است که شامل صفحه گاز است که روی شافت می چرخد.
با فشار دادن پدال گاز ، صفحه گاز باز می شود و اجازه ورود هوا به موتور را می دهد. با آزاد شدن شتاب دهنده ، صفحه گاز بسته می شود و جریان هوا به طور محکم در اتاق احتراق خفه می شود. این فرآیند به طور موثری میزان احتراق و در نهایت سرعت خودرو را کنترل می کند. بدنه گاز معمولاً بین جعبه فیلتر هوا و منیفولد ورودی قرار دارد و معمولاً در نزدیکی سنسور جریان هوای جرم قرار دارد.

چگونه سیستم ورودی هوا را بهبود می بخشد

برخی از مزایای داشتن ورودی هوای سرد شامل افزایش قدرت اسب بخار و گشتاور است. با ورود هوای سرد به حجم بیشتری از هوا که ممکن است خنک تر باشد ، موتور شما می تواند تنفس راحت تری نسبت به سیستم ذخیره محدود داشته باشد. در حالی که محفظه احتراق شما توسط هوای خنک کننده و غنی از اکسیژن پر شده است ، سوخت در مخلوط کارآمدتری می سوزد. هنگامی که با مقدار مناسب هوا ترکیب شود ، از هر قطره سوخت نیرو و گشتاور بیشتری دریافت می کنید.

از دیگر مزایای هوای ورودی 
یکی دیگر از مزایای داشتن ورودی هوای سرد ، بهبود پاسخ دریچه گاز و صرفه جویی در مصرف سوخت در بیشتر موارد است. مصرف سهام اغلب مخلوط های احتراق گرمتر و غنی از سوخت را تحریک می کند که باعث می شود موتور شما در هنگام کار با گرما و کندی کار ، قدرت و واکنش خود را از دست بدهد. ورودی هوای سرد می تواند با بهبود نسبت هوا به سوخت ، به مصرف سوخت شما کمک کند.
شرکت نرسی با هدف ارائه بهترین خدمات و با سابقه درخشان در تولید قطعات
و استفاده از مواد پلی آمید از بهترین کیفیت برخوردار است.
برای استعلام از قیمت محصولات با ما تماس بگیرید

 

 

10 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *