استارت/استارت یک عنصر مرکزی برای وسیله نقلیه است. زیرا هم موتور بنزینی و هم موتور دیزلی نمی توانند به سادگی روشن شوند. این به این دلیل است که سوخت داخل موتور با کشیده شدن به داخل آن اکسیژن رسانی می شود و سپس قبل از اینکه مشتعل شود فشرده می شود. برای شروع دقیقاً این فرآیند در موتور، یک استارت لازم است. با این حال، اگر استارت معیوب باشد، به سرعت ممکن است مشکلاتی ایجاد شود.

استارت چگونه عمل می کند

استارت وظیفه راه اندازی خودرو را بر عهده دارد. زیرا موتور احتراق داخلی در یک وسیله نقلیه برای غلبه بر اینرسی جرم موجود و مقاومت اصطکاک و تراکم به کمک نیاز دارد. برای این کار از استارتر استفاده می شود.

این یک موتور الکتریکی است که مستقیماً توسط باتری ماشین کار می کند و به اصطلاح فلایویل را به حرکت در می آورد. اگر موتور اکنون روشن شده باشد، استارت موتور را در حدود 300 دور در دقیقه به حرکتاین برای روشن شدن موتور و اجرای خودکار فرآیند زیر کافی است. به محض اینکه موتور مشتعل می شود و خود به خود کار می کند، استارت خاموش می شود.

در اصل، استارت ها نیازی به سرویس ندارند، اما جزو قابل اعتمادترین اجزای یک وسیله نقلیه هستند. با این حال، نقص نیز می تواند در اینجا رخ دهد.

این علائم نشان دهنده یک استارت معیوب است

 

علائم مختلفی وجود دارد که نشان دهنده معیوب بودن استارتر است. توجه به این علائم در مراحل اولیه بسیار مهم است تا بتوان به اندازه کافی سریع واکنش نشان داد. زیرا اگر استارت کاملاً معیوب باشد، دیگر نمی توان وسیله نقلیه را روشن کرد .

سه علامت اصلی عبارتند از:

– صدای جیر جیر پس از استارت موتور
– چرخش استارت کندتر از حد معمول
– فرآیند استارت ناموفق با وجود باتری پر بودن

 

  • اگر در راه اندازی خودرو مشکل دارید ، ابتدا باتری را بررسی کنید . زیرا اگر وسیله نقلیه دیگر نمی خواهد استارت بزند، اغلب ممکن است مقصر باشد. از آنجایی که تعویض باتری راحت تر و ارزان تر است ، حتما باید این مرحله را انجام دهید.

 

  • اگر خودرو با وجود باتری نو روشن نشود، به احتمال زیاد مشکل از استارت است. اکنون زمان تعویض آن است تا قابلیت استفاده خودرو حفظ شود. با این حال، قبل از پرداختن به این مرحله، ابتدا باید در صورت امکان، چند منبع دیگر خطا را رد کنید.

سایر منابع احتمالی خطا علاوه بر استارت

  • علاوه بر باتری، منبع تغذیه نیز نقش دارد. کابل معیوب به تنهایی می تواند استارت را فلج کند و در نتیجه مشکلاتی ایجاد کند. در صورت امکان، کابل های مرتبط را اندازه گیری کنید تا از خطاهای احتمالی یا قطع شدن کابل جلوگیری کنید.
  • فلایویل در استارت نیز می تواند فرسوده شود . این مورد استفاده قرار می گیرد تا استارت بتواند چرخش لازم را ایجاد کند. با این حال، اگر چرخ‌های دنده دیگر نگه ندارند، استارت می‌چرخد و موتور نمی‌تواند مشتعل شود. در چنین حالتی، نیازی به تعویض کل استارت نیست، فقط چرخ فلایویل . این به طور قابل توجهی ارزان تر است، اگرچه کار بیشتری را شامل می شود. این در هر صورت در هزینه یک استارتر کاملا جدید صرفه جویی می کند.

 

تعویض استارت: کارگاهی یا خودتان انجام دهید؟

  • همیشه توصیه می شود هنگام کار بر روی موتور به یک کارگاه تخصصی مراجعه کنید .
  • با این حال، هنگام تعویض استارت، این نیز به شدت به مدل خودرو و سازنده بستگی دارد .

زیرا، به خصوص در وسایل نقلیه مدرن ، استارت ها اغلب بسیار پنهان هستند و دسترسی به آن ها دشوار است. پیدا کردن راه خود در زیر پوشش‌ها و فلپ‌های محافظ بسیار برای مکانیک‌های سرگرمی کار آسانی نیست.

با این حال، در خودروهای قدیمی تر ، معمولاً تعویض بدون هیچ مشکلی امکان پذیر است. استارت را اغلب می توان مستقیماً از بالا از طریق محفظه موتور تعویض کرد.

در بهترین حالت ، ابتدا ایده ای از موقعیت استارت در وسیله نقلیه خود به دست می آورید و سپس تصمیم می گیرید که آیا خودتان جرات تعویض آن را دارید یا خیر.

این ابزار مورد نیاز است

اگر به دنبال تعویض موتور استارت خود هستید، به چند ابزار نیاز دارید. این می تواند از وسیله نقلیه ای به وسیله نقلیه دیگر متفاوت باشد، اما شما با این لیست در سمت امن هستید. برای تبادل نیاز دارید:

– مجموعه ای از کلیدها
– مجموعه ای از پیچ گوشتی ها
– مجموعه ای از کلیدهای تورکس داخلی
– یک مولتی متر

با این ابزار، اکنون می توانید مبادله را شروع کنید.

تغییر مرحله به مرحله استارت

برای تعویض استارت مراحل زیر را دنبال کنید:

– استارت را در محفظه موتور خود قرار دهید
– در صورت لزوم، وسیله نقلیه را با جک بالا ببرید تا به استارت برسید
– ترمینال منفی باتری را جدا کرده و کنار بگذارید
– مشخص کنید که دقیقاً کدام کابل به استارت و کجا وصل شده است
– پیچ و مهره های استارت را بچرخانید. . با سخت ترین پیچ شروع کنید
– اکنون هر کابل را از برق بکشید. دوباره به رنگ ها و اتصالات توجه کنید
– اکنون استارت را بردارید. در برخی از وسایل نقلیه شما باید اجزای اضافی مانند محور محرک یا بخش هایی از سیستم اگزوز را حذف کنید.
– استارت حذف شده را با قطعه جایگزین مقایسه کنید
– چرخ فلایویل و دندانه های آن را مستقیماً بررسی
کنید – حالا استارت جدید را نصب کنید
– پیچ ها را ببندید
– کابل ها را به استارت وصل کنید
– باتری خودرو را دوباره وصل کنید
– استارت جدید را تست کنید

حتما باید از این اشتباهات دوری کنید

حتی اگر نصب یا تعویض استارتر خیلی پیچیده به نظر نمی رسد، نباید آن را ساده انگاشت.
به همین دلیل ، قطعاً باید از برخی اشتباهات مهم اجتناب کنید.
از جمله موارد دیگر، قطع نکردن باتری است.
مخلوط کردن کابل های جداگانه نیز یک اشتباه رایج است. با این حال، این می تواند منجر به آسیب مستقیم دوباره به استارت جدید شود.
به همین دلیل، مطمئن شوید که کابل ها به درستی به اتصالات اختصاص داده شده اند.

برای دیدن آموزش های بیش تر به وبلاگ نرسی کو مراجعه نمایید و هم چنین برای دیدن محصولات بیش تر به بخش فروشگاه ما مراجعه نمایید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *