ضد یخ ماشین نقش مهمی در فصول مختلف سال برعهده دارد . به کمک ضد یخ ماشین موتور خودروی شما در دمای مناسبی کار میکند و در دمای مناسبی شروع به کار میکند و
در دمای مناسبی نیز به کار خود پایان می دهد . به کمک ضد یخ دمای موتور شما هم در تابستان و هم در زمستان تضمین می شود . با ما همراه باشید تا به آموزش تعویض ضد یخ
خودرو بپردازیم .

آموزش تعویض ضد یخ ماشین در خانه 

اگرچه همه ما آن را به عنوان ضد یخ می شناسیم، اما لازم است بدانیم که نام این مایع خنک کننده است، زیرا وظیفه اصلی آن خنک کردن موتور است. به همین ترتیب، برای جلوگیری از یخ زدن این مدار در دماهای شدید نیز کار می کند، از این رو به عنوان ضد یخ شناخته می شود. این یک عنصر کلیدی در موتور وسیله نقلیه ما است، بنابراین باید بدانید که چگونه مایع ضد یخ خودرو را تغییر دهید و تعمیر و نگهداری صحیح را انجام دهید.

مراحلی که باید دنبال کرد
1

قبل از هر چیز باید توجه داشت که فرکانس دقیقی برای تعویض مایع ضد یخ در خودروی شما وجود ندارد، اما نیاز به انجام این کار وجود دارد، زیرا به مرور زمان خاصیت خود را از دست می دهد. به این ترتیب ضدیخ معمولاً هر 2 سال یا هر 40000 کیلومتر تعویض می‌شود و در نتیجه حفظ آن در شرایط عالی تضمین می‌شود.

دو

به همین ترتیب، نوع مایع ضد یخ که باید برای عملکرد صحیح از آن استفاده کنید، در دفترچه راهنمای وسیله نقلیه شما ظاهر می شود. برای انتخاب مناسب ترین ضدیخ باید دمای منطقه ای را که در آن زندگی می کنید نیز در نظر بگیرید :

  • 10% ضد یخ: موثر تا -5 درجه سانتیگراد.
  • 20% ضد یخ: تا 11- درجه سانتیگراد به درستی کار می کند.
  • 30% ضد یخ: برای دمای تا -18 درجه سانتیگراد.
  • ضد یخ 50%: ضد یخ ماندگار و مناسب تا -37 درجه سانتیگراد.

 

3

اولین کاری که برای تعویض ضدیخ ماشین خود باید انجام دهید این است که مدار خنک کننده را کاملاً خالی کنید تا تمام مایع قدیمی که احتمالاً خاصیت خود را از دست داده است خارج شود. همیشه با موتور سرد، باید سیستم خنک کننده را -با استفاده از پیچ، شیر یا هر مکانیزمی که ماشین شما استفاده می کند- باز کنید و بگذارید کاملا تخلیه شود.

4

به همین ترتیب، توصیه می کنیم آن را با آب تحت فشار -مثلا با شلنگ- بشویید تا سیستم خنک کننده کاملا تمیز شود و همیشه پیچ تخلیه را جدا نگه دارید تا آب خارج شود. اگر دریچه هایی برای پاکسازی دارید، باید از آنها نیز استفاده کنید.

 

5

بعد، پیچ یا دوشاخه تخلیه را ببندید و شروع به پر کردن مخزن خودرو با ضد یخ کنید. برخی از علائم حداقل و حداکثر را خواهید یافت که مقادیر بین مایع ضد یخ را نشان می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *