پارک دوبل برای رانندگان کاری دشوار می باشد مخصوصا زمانی که فضای کمی برای پارک کردن دارید . اما چگونه می توان این مشکل را برطرف نمود. در این مطلب ما به شما آموزش یک پارک دوبل حرفه ای را می دهیم . با ما همراه باشید تا به آموزش پارک دوبل بپردازیم .

در این مطلب می پردازیم به : 
  • قبل از اقدام به پارک موازی
    • آرام و ریلکس باشید
    • اندازه ماشین خود را درک کنید
    • یک مکان خوب برای تمرین پیدا کنید
  • اصول پارک دوبل
  • هنگام پارک دوبل به چه نکاتی باید توجه کرد

این چیزی است که اکثریت قریب به اتفاق رانندگان وقتی با انتخاب دیگری مواجه نمی شوند از آن می ترسند. پارک دوبل به دلایل زیادی یک مشکل بزرگ می باشد.  اما اگر با دقت  نکات زیر را یاد بگیرید،کار خیلی برایتان آسان می شود .

اگر از عدم کنترل وسیله نقلیه خود در  فضایی باز وسیله نقلیه خود می ترسید یا قبلاً کلاس رانندگی رزرو نکرده اید ، این راهنمای گام به گام اینجا برای کمک به شماست!

یادگیری و آموزش مهارت‌های رانندگی می‌تواند یک تجربه هیجان‌انگیز و عصبی یا استرس‌زا برای همه افراد درگیر باشد . به‌ویژه برای کسانی که به کسی رانندگی می‌آموزند . این راهنمای پارکینگ دوبل مانند این به آموزش و یادگیری آسان‌تر برای هر دو طرف کمک می‌کند.

 

قبل از اقدام به پارک دوبل

قبل از اینکه سوار ماشین خود شوید و شروع به تمرین کنید، مهم است که برای بررسی تمام جنبه‌های دیگر که بخش کلیدی پارک موازی هستند، وقت بگذارید.

 

آرام و ریلکس باشید

مانند یادگیری هر چیزی، برای درست کردن آن به زمان و تمرین نیاز دارد. روشن نگه داشتن ذهن و فکر نکردن بیش از حد باعث می شود تا کل روند یادگیری به یک تجربه بهتر تبدیل شود.

  • آموزش پارک دوبل به دیگری :  به عنوان یک معلم، مهم است که درک کنید که آنجا هستید تا به کسی کمک کنید تا یاد بگیرد. صبر در اینجا کلیدی است، زیرا احتمالاً اشتباهاتی وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که یادگیرنده آرام است و به آنها بگویید که با تلاش کافی می توانند آن را درست انجام دهند.
  • یادگیری نحوه پارک موازی – به عنوان یک یادگیرنده، برای موفقیت فوری به خود فشار زیادی وارد نکنید. احساس اضطراب در مورد یادگیری می تواند آسان باشد ، اما بدانید که اشتباه کردن بخشی از فرآیند یادگیری است، بنابراین حتما به مربی درس رانندگی خود گوش دهید و تمام تلاش خود را برای پیروی از راهنمایی های او انجام دهید.

 

اندازه ماشین خود را درک کنید

بسیاری از رانندگان احساس می‌کنند که نمی‌توانند به صورت دوبل پارک کنند، زیرا می‌ترسند به خودروی پشت سر، خودروی جلویی یا به حاشیه کناری خودروی خود برخورد کنند.

شما می توانید با نگاه کردن به اطراف خودروی خود در حالی که پارک شده است به خودتان در این شرایط کمک کنید و ببینید واقعا چقدر فضای اشغال می کند. چقدر بیشتر از شاسی بعد از چرخ ها گسترش می یابد؟ وقتی احساس می کنید خیلی نزدیک پارک کرده اید، واقعا چقدر فضا باقی مانده است؟

هنگامی که تعیین کردید ماشین شما چقدر از فضای استفاده می کند، پارک کردن دوبل  با اطمینان از اینکه به چیزی برخورد نمی کنید بسیار آسان تر می شود.

 

یک مکان خوب برای تمرین پیدا کنید

یک محیط معمولی و کم استرس برای یادگیری چیزهای جدید بهترین کار را دارد و پارک دوبل  نیز از این قاعده مستثنی نیست. مطمئن شوید که مکان مناسبی را پیدا کنید که به اندازه کافی جادار و ایمن باشد تا پارک دوبل  رو به جلو و عقب را بدون اینکه مانعی برای دیگران باشد تمرین کنید.

احتمالاً بهترین مکان برای یادگیری جنبه های مختلف رانندگی، مانند پارک دوبل، یک پارکینگ خالی بزرگ است که جاده آسفالت مناسبی برای تمرین دارد. آنها همچنین معمولاً دارای نقاط پارکینگ مشخصی هستند، بنابراین می توانید چند مخروط پلاستیکی برای تعیین یک نقطه به همراه داشته باشید و بدون آسیب رساندن به خودرو یا تصادف جاده ای ، مرتکب اشتباه شوید .

اصول پارک دوبل

هنگامی که آماده شدید، می توانید شروع به تمرین پارک دوبل خود کنید. بهترین راه برای یادگیری این است که مراحل را پایین بیاورید و مطمئن شوید که کل فرآیند را پایین می‌آورید.

 فرآیند پارک دوبل مرحله به مرحله

  1. به سمت بالا حرکت کنید و در فضای مقابل فضایی که قصد پارک کردن در آن را دارید در کنار خودرو توقف کنید – آینه های خود را در یک راستا قرار دهید. دقت کنید که خیلی نزدیک ماشین جلویی پارک نکنید تا بتوانید درست مانور دهید.
  2. در حالی که هنوز به طور کامل از مرحله یک متوقف شده اید، قفل کامل فرمان خود را به سمت محل پارکی که هدف آن هستید بچرخانید.
  3. با نگه داشتن فرمان روی قفل کامل، به آرامی به عقب برگردید و مطمئن شوید که در آینه های خود به دنبال عابران پیاده باشید.
  4. هنگامی که لاستیک جلویی شما موازی با لاستیک عقب خودروی جلویی است، توقف کرده و فرمان را در جهت مخالف بچرخانید تا دوباره قفل کامل شود.
  5. دوباره به آرامی عقب رفتن را شروع کنید و به بررسی عابران پیاده ادامه دهید.
  6. هنگامی که در فضا صاف شدید، فرمان خود را به حالت اولیه برگردانید و تنظیمات کوچکی را انجام دهید تا زمانی که به درستی در وسط محل پارک پارک شوید.

اگر این مراحل را دنبال کنید پارک دوبل شما با موفقیت انجام شده است .

هنگام پارک موازی به چه نکاتی باید توجه کرد

حتی اگر مراحل بالا را به درستی دنبال کنید، می‌تواند ارزش آن را داشته باشد که برخی از عوامل اضافی را که ممکن است بر توانایی شما در معکوس کردن پارک دوبل  به طور موثر تأثیر بگذارد، زیر نظر داشته باشید.

  • موقعیت خودروهای  مورد نظر با خودروی پشتی :  گاهی اوقات پارک سایر رانندگان کمی دلپذیر است. اگر یک یا هر دو خودروی همسایه بیش از حد از خط پارک شده اند، در نظر بگیرید که آیا ماشین شما می تواند در فضای خالی جا شود یا خیر.
  • دید کافی  : برای اینکه بتوانید با موفقیت پارک کنید، دیدن محیط اطرافتان به وضوح ضروری است، اما این برای پارک دوبل دو برابر می شود. شرایط آب و هوایی مانند باران به علاوه سطوح نور کمتر در شب می تواند دید را سخت تر کند و در نتیجه پارک کردن را سخت تر کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *