قیمت mvm x 55 pro چه قدر است ؟ آیا ام وی ام با این قیمت ارزش خرید دارد یا خیر ؟ این خودرو که به تازگی وارد بازار شده است از خودروهای چری می باشد که توسط mvm وارد بازار شده است . این خودرو با قیمت حدودی 1 ملیارد در سال 1401 عرضه شده است و قیمت کارخانه آن با افزایش قیمتی که کارخانه داشته است چیزی برابر با 920 ملیون تومان می باشد .

فهرست مطالب 

  • مشخصات فنی
  • کیفیت
  • رقبای سرسخت

مشخصات فنی 

ام وی ام ایکس 55 پرو در واقع همانند دیگر خودروهای چینی که با موتور یکسان و برابر عرضه می شود اون نیز از همین موتور نشئت گرفته است . ام وی ام ایکس 55 از یک موتور 1.5 لیتری توربو با توانایی تولید 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتون بر متر تولید کند . برای شتاب این خودرو هنوز چیزی به طور رسمی اعلام نشده است اما با وزن 1439 گرمی که دارد پیش بینی می شود چیزی حدود 11 ثانیه برای شتاب این خودرو بتوان در نظر گرفت .

با توجه به مشخصاتی که برای این خودرو دیدیم این خودرو با یک موتور مناسب برای یک خانواده ی کم جمعیت می تواند گزینه ی مناسبی باشد . به نسبت وزن حدود 1.5 تنی این خودرو این مقدار جوابگوی خودرو در سربالایی ها با کولر روشن نیز می تواند باشد .

گیربکس 

گیربکیس این خودرو از یک گیربکس هوشمند cvt 9 سرعته به روز می باشد . از خصوصیات گیربکس cvt می توان به تعویض دنده  در دور موتور های بالا اشاره کرد . گیربکی cvt دارای اصطحلاک کم تر از گیربکس دو کلاچه و از طرفی دارای صدای بیش تری در دور موتور بالا می باشد . اما از حق نگذیرم گیربکس cvt در صورت داشتن حجم موتور مناسب دارای عملکرد فوق العاده ای می باشد .

مصرف سوخت 

مصرف سوخت این خودرو در داخل شهر چیزی حدود 7.5 الی 8 کیلومتر و در خارج شهر و رانندگی با سرعت های متوسط 80 الی 120 چیزی برابر با 6.5 الی 7 کیلومتر می باشد . این محصول چری در واقع نسخه ی بروز شده از نسخه ی معمولی خود می باشد که در سال 1398 عرضه شد . این نمونه  نمونه ی فیس لیفت شده ی  x55 mvm می باشد .

موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور 1498 سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 156 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 230 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه
جعبه دنده 9 سرعته CVT
شتاب 0 تا 100
حداکثر سرعت 240 کیلومتر در ساعت
وزن 1439 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4318 طول – 1830 عرض – 1664 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2610 میلیمتر

کیفیت 

و اما با قیمت 1 ملیارد تومنی این خودرو ارزش خرید دارد . این خودرو از نظر کیفی چه طور می باشد . شاید اصلا کم تر کسی به فکر خریدن این خودرو بیفتد اما با دیدن طراحی داخلی این خودرو قطعا وسوسه خواهید شد . چری در این خودرو از متریال مناسبی استفاده نموده است . کیفیت داشبورد مناسب با پلاستیک نرم که احساس خوبی به شما می دهد . در قدم بعدی طراحی صندلی ها بسیار چشم گیر می باشد و همگی نشانه ی بالارفتن کیفیت متریال داخلی می باشد . در این زمان است که می توانیم حتی این خودروها را با خودروهای کره ای نیز مقایسه کنیم .

اما در بخش کیفیت بگذارید یک نقد و بررسی در مورد تجهیزات داشته باشیم .  در این خودرو تغریبا تمامی آپشن های یک خودروی یک ملیاردی وجود دارد . در بخش رفاهی مانیتور 10.25 اینچی را داریم با سیستم صوتی به همراه 6 بلندگو ، ترمز پارک برقی ، سانروف ، گرم کن صندلی های جلو و سنسور پارک عقب و همین طور esp از امکاناتی است که در این خودرو وجود دارد .
سیستم ترمز بسیار هوشمند با قبلیت ABS – EBD – ESP – BAS – BOS – TCS – EBA – HHC – HDC  می باشد . در نتیجه گیری کلی این خودرو کیفیت مناسبی دارد اما در قبال خودروهای کره ای موجود در این بازه ی قیمتی چه طور ؟

اینجاست که کمی رقابت سخت خواهد شد !

رقبای mvm x55 pro

رقبایی که برای این خودرو وجود داردکار را خیلی سخت می کند . رقبای چینی هم چون خود محصولات چری همانند چری تیگو 7 با موتور و گیربکس همانگ و حتی شاید طرفدار بیش تر در بخش طراحی می باشد سراتو سایپایی مدل 97 الی 98 و پژو 2008 که یک محصول کم آپشن اما با کیفیت و پر شتاب از خودروسازی پژو می باشد . در خودروهای ژاپنی نیز مزدا تری نیو ثابت شده با موتور گیربکس فوق العاده بی نقص و امکانات رفاهی قابل قبول که محصول بهمن خودرو می باشد  . همه ی این خودرو را که کنار بگذاریم یک رقیب چینی سرسخت که این خودرو را به طور کامل حذف خواهد کرد دیگنیتی می باشد که فوق العاده به معنای واقع می باشد که هیچ شانسی در رقابت با دیگنیتی برای این خودرو نمی باشد .

در پایان با هم ببینیم نمونه  ای امکانات رفاهی این خودرو را 

ترمز و پایداری ABS – EBD – ESP – BAS – BOS – TCS – EBA – HHC – HDC
کیسه هوا کیسه هوای جلو و جانبی
سیستم صوتی صفحه نمایش 10.25 اینچی لمسی، قابلیت اتصال با بلوتوث، قابلیت اشتراک گذاری آندروید، مجهز به 6 بلندگو
دیگر تجهیزات ترمز پارک برقی، اتوهلد، رینگ 17 اینچی آلومینیومی، سانروف، دوربین 360 درجه، نمایشگر پشت آمپر دیجیتالی 7 اینچی، دوربین عقب داینامیک، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، فرمان برقی، سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS، گرمکن صندلی های جلو، سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارت

این خودرو ساخت کمپانی چری می باشد با نام تجاری cherry tigo 4 pro که در کشور ما این خودرو با نام ام وی ام ایکس 55 پرو مونتاژ می شود .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *