علت روشن نشدن ماشین من چیه ؟ چرا ماشینم استارت نمیخوره ؟ چرا ماشین حتی با هل دادن هم روشن نمیشه ؟ احتمالا اگر راننده باشید و با ماشین هایی که کمی قدیمی هستند و هنوز چندین سال است که دارید از آن استفاده می کنید این مشکل براتون پیش اومده که یه روز قبل از این که بیرون از خونه برید داخل پارکینگ گیر کردید عجله دارید و نمیدونید که چه طوری این مشکل رو حل کنید . با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم . شاید اون قدرها هم که فکر میکنی مشکلت حاد نباشه .

چرا ماشین من روشن نمیشه ؟

اگر ماشین شما روشن نمی شود، ممکن است به دلیل انواع مشکلات باشد، از خرابی موتور گرفته تا هر چیزی که مربوط به سوخت یا باتری باشد.

در این مقاله متداول‌ترین خرابی‌ها را گردآوری کرده‌ایم که به این سوال بزرگ پاسخ می‌دهند که “چرا ماشین من روشن نمی‌شود؟” با راه حل هایی که بتوانید در هر یک از آنها ماشین را مجدد راه اندازی کنید.

دلایل احتمالی روشن نشدن ماشین شما

روشن شدن یا نشدن خودرو به صدها دلیل بستگی دارد، اما شایع ترین دلایل همیشه مربوط به 5 بخش است که در زیر مشاهده می کنید.

مشکلات باتری

معمولا باتری مقصر اصلی روشن نشدن خودرو است. معمول این است که دشارژ شده است، چون چراغ یا هر وسیله دیگری را روشن گذاشته اید یا مدت زیادی از شارژ یا تعویض باتری می گذرد.

برای راه اندازی مجدد، می توانید یکی از دو کار را انجام دهید:

  • ماشین را به سمت سرازیری هل دهید:  از افراد دیگر بخواهید ماشین را از یک تپه به پایین هل دهند (نه خیلی شیب دار) و سعی کنید با استفاده از قدرت سینتیک ماشین را با دنده روشن کنید. اگر مقداری شارژ باتری باقی مانده باشد، احتمالاً با حدود 20 دقیقه رانندگی روشن می شود و شارژ می شود.
  • شارژ مجدد باتری:  اگر باتری کاملاً خالی شود، نمی توانید ماشین را روشن کنید یا آن را هل دهید. باید از شارژر باتری استفاده کنید یا باتری را با وصل کردن آن به ماشین دیگری شارژ کنید. در اینجا می توانید نحوه شارژ باتری ماشین خود را یاد بگیرید .
  • تعویض باتری : زمانی که باتری از کار افتاد، احتمال اینکه دوباره این کار را انجام دهد بسیار زیاد است، بنابراین توصیه می کنیم در اسرع وقت آن را تعویض کنید. در این مقاله نحوه انجام آن را توضیح می دهیم. به یاد داشته باشید که در فروشگاه ما باتری برای همه وسایل نقلیه با قیمت بسیار مناسب داریم.

برای اینکه این اتفاق برای شما تکرار نشود یادتان باشد سالی یک بار باتری را چک کنید  تا وضعیت آن را ببینید و بدانید که آیا نیاز به تعویض دارد یا خیر.

ماشین من روشن نمی شود اما چراغ ها روشن می شوند

اگر نمی توانید ماشین را روشن کنید، اما چراغ ها روشن می شوند، ممکن است مشکل از باتری نیز باشد. با این حال، اگر باتری را بررسی کنید و شارژ شده است و همچنین صدایی در هنگام چرخش وجود دارد، تقریباً مطمئناً مشکل از استارت است. باتری نیروی لازم برای راه اندازی را تامین می کند، اما موتور استارت قدرت فیزیکی لازم برای این کار را به خودرو نمی دهد.

احتمالاً هنگام چرخاندن کلید صدایی را خواهید شنید که نشان می دهد موتور استارت روی پایه های آخر خود قرار دارد و باید تعویض شود.قیمت دینام در سال 1401 از 1 ملیون تومان برای تعمیرات و دینام استک و برای دینام نو حدودا از 2 ملیون تومان شروع می شود .

احتمال دیگر این است که کلید پاور کار نمی کند . برای اینکه متوجه شوید این مشکل است، کافی است کلید را بچرخانید و ببینید که آیا چراغ های هشدار کار می کنند یا خیر. اگر این کار را نکنند، ممکن است این مشکل باشد، که بسیار خفیف تر از موتور استارت است.

کمبود بنزین

آیا ماشین شما روشن می شود و باتری دارد؟ شاید احمقانه به نظر برسد، اما… آیا بررسی کرده اید که بنزین خودرو تمام شده است یا خیر؟ اگر مدت زیادی است که باک را پر نکرده اید، باید با یک ظرف به پمپ بنزین بروید و بعداً آن را در ماشین بگذارید. و اگر اخیراً بنزین زده اید و بنزین تمام شده است، ممکن است خودرو در باک نشتی داشته باشد و با سرعت بالایی در حال خالی شدن باشد.

اگر مشکوک هستید که مشکل این است، فقط باید زیر موتور را نگاه کنید و ببینید آیا اثری از بنزین وجود دارد یا خیر. این چیزی خیلی رایج نیست، اما برخورد با هر عنصر جاده می تواند به مخزن آسیب برساند و باعث نشتی شود.

ماشین من وقتی سرد یا گرم می شود روشن نمی شود

تغییرات دما در هنگام استارت زدن خودرو به خصوص اگر دیزلی باشد مشکلات زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت. اگر مشکل باتری نیست، که همچنین ممکن است به دلیل سرما یا گرما از کار بیفتد، ممکن است خطا در یک سنسور یا در بخاری ها (خودروهای دیزلی) باشد.

روغن باید درجه خاصی از ویسکوزیته داشته باشد که در دماهای بالا و پایین از بین می رود. اگر آن روغن خیلی مایع یا خیلی غلیظ شود، روشن شدن خودرو غیرممکن خواهد بود. برای حل آن فقط باید روغن را با روغن دیگری تعویض کنید که با دمای محیط سازگارتر باشد.

روشن نشدن ماشین های دیزلی 

موتورهای دیزلی، همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، ممکن است در راه اندازی مشکل بیشتری به خصوص در دماهای سرد داشته باشند. حتی اگر ماشین روشن نشود، ممکن است به این دلیل باشد که شمع‌ها به درستی کار نمی‌کنند. اگر ماشین شما موتور بنزینی دارد، مشکل ممکن است به دلیل سالم نبودن شمع ها باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *