خودروهای مدرن دارای مخازن بنزین دارای آب بندی مناسبی هستند، بنابراین در صورت داشتن یا آشنایی با این وسایل نقلیه، از این واقعیت آگاه خواهید شد. هدف از این ویژگی جلوگیری از خروج هوا از مخزن است. در نتیجه، اگر خودروی شما هوا نشت می کند، به این معنی است که مقداری از آن به داخل کابین راه یافته است. با این حال، ممکن است در مورد ماهیت پیامدهای آن و بهترین اقدام کنجکاو باشید. بنابراین، سوال این است:
اگر هوا در مخزن گاز وجود داشته باشد چه اتفاقی می افتد؟ اگر مخزن بنزین دارای هوا باشد، این می تواند نشان دهنده عدم بازگشت بخارات به موتور باشد. فشار مخزن را می توان با افزودن هوا به مخلوط افزایش داد. اگر حباب‌های هوا شروع به شکل‌گیری کنند، می‌توانند باعث توقف شوند و ممکن است خودروی شما اصلاً نتواند راه‌اندازی کند.

وقتی صحبت از وسایل نقلیه مدرن می شود، دلیل خوبی وجود دارد که باک های بنزین هوابند هستند. در صورت وجود هوا در داخل، فشار ممکن است افزایش یابد. توقف می تواند در نتیجه حباب های سوخت ایجاد شود. اگر حباب ها در موتور به شکل گیری ادامه دهند، ممکن است توقف و خاموشی رخ دهد. اثرات وجود هوا در مخزن بنزین شما در این مقاله به بررسی این مورد خواهیم پرداخت.با دانستن این موارد شما از خطرات احتمالی آگاه خواهید شد. علاوه بر این، در صورت بروز چنین چیزی آماده خواهید بود.

 

اگر هوا وارد باک بنزین شود چه می شود؟

حباب های هوای موجود در بنزین می تواند ناشی از ورود هوا به مخزن بنزین شما باشد. احتراق ناکارآمد می تواند توسط این حباب ها ایجاد شود. در نتیجه ممکن است موتور خودروی شما در حین رانندگی از کار بیفتد. علاوه بر این، ممکن است که ریپ بزند.

اگر مقدار این حباب ها افزایش یابد، ممکن است ماشین شما خاموش شود و راه اندازی نشود. در نتیجه ریل های سوخت  ماشین شما هرگز نباید با هوا مسدود شود. در نتیجه می توانید راحت تر رانندگی کنید.

آیا گرفتن هوا در باک بنزین شما بد است؟

بله، برای باک بنزین ماشین شما بد است که هوا در آن باشد. به همین دلیل، علائمی که ایجاد می کند، مانند ریپ و عدم تمایل به استارت، نشان دهنده ایجاد مشکل در موتور است. همانطور که قبلا ذکر شد، هوای مخزن گاز باعث ایجاد فشار می شود. در حالی که برای مخازن گاز معمول است که فشار ایجاد کنند، این چیز خوبی نیست.

به همین دلیل، اکثر موتورها دارای سیستم بازیابی بخار هستند. به عنوان مثال، اگر مخزن خود را بیش از حد پر کنید، ممکن است نشت یا نشت ایجاد کند. اگر مقداری از بخار را استنشاق کنید، ممکن است سلامت خود را به خطر بیندازید. نکته دیگر این است که چنین تعمیراتی می تواند بسیار پرهزینه باشد.

چه چیزی باعث ایجاد هوا در مخزن گاز می شود؟

بیشتر هوای موجود در باک بنزین شما از بنزینی می آید که تبخیر شده اما همچنان در باک شما وجود دارد. از آنجایی که بخارها فشار بیشتری نسبت به سوخت وارد می کنند، فشار مخزن حتی با کاهش مقدار سوختی که در آن نگه می دارد، افزایش می یابد.

احتمال دیگر این است که مخزن بنزین شما نشتی داشته باشد یا سوراخ هایی در آن وجود داشته باشد که به هوا اجازه ورود به داخل می دهد. در غیر این صورت، می تواند منجر به مشکلات بیشتر در مسیر شود. اکنون باید راهی برای حذف هوا از مخزن بنزین خود بیابید. در صورتی که این اتفاق برای شما بیفتد، چه باید بکنید؟

چگونه هوا را از باک بنزین خود خارج کنیم؟

هوا را از سمت کم فشار سیستم سوخت تخلیه کنید تا هوا از باک بنزین شما خارج شود. پس از آن، ریل های سوخت باید باز شوند و دریچه های تخلیه پایین دست پمپ بنزین شما اجازه کار داده شود. بهتر است از نزدیک ترین پمپ شروع کنید و از آنجا خارج شوید. تا زمانی که بنزین دوام می آورد، باید این کار را ادامه دهید. به محض مشاهده هرگونه نشانه ای از نشتی مخزن یا سوراخ، با یک مکانیک تماس بگذارید.

 

علائم هوا در مخزن گاز

اگر مشکوک هستید که مخزن بنزین یا خط سوخت شما حاوی هوا است، ممکن است متوجه علائم زیر شوید.
ریپ ناگهانی در ماشین

در صورت بروز هر یک از مشکلات زیر باید موتور خود را توسط یک متخصص بررسی کنید. در نتیجه موتور شما ایمن می شود و دیگر مجبور نخواهید بود نگران آن باشید.ریل سوخت باید همیشه عاری از انسداد باشد تا از عملکرد روان خودرو شما اطمینان حاصل شود. علاوه بر این، با انجام این کار، می توانید اطمینان حاصل کنید که موتور شما برای مدت طولانی به طور روان و کارآمد کار می کند.

صدای هوا هنگام گاز دادن

این امکان وجود دارد که وقتی گاز می دهید صدای خش خش شنیده باشید. با افزایش فشار و دمای هوا، شنیدن گهگاه چنین صداهایی طبیعی است. بهترین اقدام این است که اگر مکرراً آن را می شنوید و موتور شما مکرراً از کار می افتد و می ایستد، آن را بررسی کنید. فرض کنید وقتی درپوش را باز می کنید صدای هوا را می شنوید یا احساس می کنید. عدم بازگشت بخارات مخزن گاز به موتور شایع ترین علت این مشکل است.

به همین دلیل، به نفع شماست که مشکل را در اسرع وقت تشخیص داده و تعمیر کنید. اگر فوراً به این مشکل رسیدگی نکنید، ممکن است مشکلی در موتور شما ایجاد شود. علاوه بر این، می تواند تأثیر منفی بر عملکرد طولانی مدت موتور شما داشته باشد.

نتیجه گیری

یک موتور و سیستم بنزینی وقتی هوای اضافی در باک وجود دارد آسیب می بیند. اگر مخزن گاز پر از هوا باشد، بخارات ممکن است دوباره به موتور تخلیه نشود. افزایش فشار در مخزن ممکن است در نتیجه هوا رخ دهد. در صورت ایجاد حباب های هوا، توانایی استارت زدن خودرو شما ممکن است برای همیشه آسیب ببیند.

دلیل خوبی وجود دارد که چرا باک بنزین خودروهای جدید عایق بندی شده اند تا هوا از آن خارج نشود. در صورت وجود هوا در داخل، فشار ممکن است افزایش یابد. این امکان وجود دارد که باعث ایجاد حباب های سوخت شود که می تواند باعث خرابی شود. حباب های موجود در موتور در نهایت باعث کاهش سرعت و توقف آن می شود. در صورت مشاهده سوراخ یا نشتی در مخزن خود، همیشه باید از یک متخصص کمک بگیرید. در اسرع وقت با یک مکانیک وقت بگیرید تا موتور خود را چک کنند. در این روش می توانید مطمئن شوید که موتور شما ایمن است و مشکل تکرار نمی شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *