معرفی x33 کراس

سال 1402 مدیران خودرو از محصول اقتصادی ، خود با نام x33 کراس رونمایی کرد. این خودرو یک خودروی زیبا و به روز می باشد ، که طرفداران بسیار زیادی را تا به حال مجذوب خود نکرده است . از این بحث بگذریم ،x33 کراس در واقع نسخه ی جدید x33 می باشد ، که در بازار با تغییرات جدیدی می توانید ببینید. x33 کراس از همان ابتدا با یک سری حواشی وارد بازار شد . از این حواشی می توان به موتور 1000 سی سی توربوی آن اشاره کرد. این موتور نام آشنا قبل تر نیز در نمونه ی x22 pro استفاده شده است.

مشخصات فنی x33 کراس

کشور سازنده : چین
سال (طراحی) : 2023
موتور : 3 سیلندر 12 سوپاپه
حجم موتور : 998 سی سی
تنفس موتور : توربوشارژ
انتقال نیرو : دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت : 112 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور : 150 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه
جعبه دنده : 9 سرعته CVT
حداکثر سرعت : 172 کیلومتر در ساعت
وزن : 1239 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) : 4200 طول – 1760 عرض – 1570 ارتفاع
فاصله بین دو محور : 2555 میلیمتر
در بخش فنی با یک موتور 1000 سی سی 12 سوپاپ روبرو هستیم. این موتور از گشتاور 150 نیوتون بر متر بهره می برد. این موتور از یک گیربکس 9 سرعته cvt بهره می برد. این گیربکس به دلیل گازهای هرز زیاد برای این موتور از بهره کمتری برخوردار هستند. این موتور نشان دهنده این است که این خودرو بیش تر برای کسانی که قدرت موتور و شتاب زیاد برایشان اهمیت ندارد ، ساخته شده است.


امکانات رفاهی x33 کراس

امکانات امنیتی : کیسه هوای سرنشینان جلو و جانبی – مجموعاً 4 کیسه هوا
سایر امکانات رفاهی : نمایشگر 10.25 اینچی و 4 بلندگو
ترمز و سایر سیستم ها : ترمزهای دیسکی جلو و عقب، مجهز به ABS – EBD – ESP – HHC – HDC
از دیگر امکانات این خودرو می توانیم به شارژر بدون سیسم یا وایرلس که در خودروهای امروزی وجود دارد ، کیلس استارتر فشار باد و گرمکن صندلی های جلو اشاره کرد.
در بخش آپشن و امکانات رفاهی این خودرو در بخش قابل قبولی قرار دارد ، و هیچ یک از خودروهای داخلی از این حد از آپشن های رفاهی برخوردار نیستند.

طراحی x33 کراس

در بخش طراحی نیز از یک خودروی بروز روبرو هستیم . در بخش جانبی این خودرو شما را یاد نسخه ی تپل تر از x22 pro می اندازد. در بخش عقبی نیز چراغ ها زیاد چنگی به دل نمی زنند و از طراحی چندان جذابی بهره مند نشده اند. اما این نقص در بخش جلویی کاملا جبران شده است. در بخش جلویی از سبک جدید برای چراغ ها بهره مند شده اند ، و چراغ ها به صورت یکی در میان در بخش دیلایت و در بخش مه شکن ها برای چراغ های اصلی تعبیه شده اند.

 

در پایان

x33 کراس یک خودروی اقتصادی ، می باشد ، که در دو نسخه ی دنده ای و نسخه ی اتوماتیک در ایران موجود می باشد. x33 کراس در نسخه ی دنده ای گزینه بهتری برای خریداران خودرو می باشد. این نسخه هم همانند نسخه ی دنده ای x22 pro از یک موتور 4 سیلندر که در نمونه های قبلی نیز موجود بوده بهره مند می شود. این خودرو به صورت کلی از امکانات قابل قبولی برخوردار است ، اما در بخش بازار دست دوم ، بازار خوبی را مجذوب خود نکرده است. اگر به دنبال یک خودرو با امکانات رفاهی قابل قبول هستید ، اما بازار دست دوم آن به آن اندازه برای شما مهم نیست ، و هم چنین شتاب بالا برای شما مطرح نیست و خودرویی بیش تر در حد و اندازه ی شهری برای شما مهم است ، این خودرو را می توانید خریداری نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *