مقدمه

خودروهای چینی سهم عظیمی از بازار را در حال حاضر به خود اختصاص داده اند. نکته ای که همواره باید به آن توجه داشت این است که چگونه این خودروها با وجود بالا بودن قیمت نیز در بازار خودروهای ایرانی سهم فروش خوبی را به خود اختصاص داده اند. در اوایل سال 1390 که خودروهای چینی وارد رقابت با خودروهای ایرانی شدند ، حرفی برای گفتن نداشتند و از نظر ظاهری نیز چنگی به دل نمی زدند . اما چگونه در حال حاضر خریداران برای خرید خودروهای چینی خود را به آب و آتیش می زنند؟ در ادامه به دلایل مردم برای خرید خودروهای چینی می پردازیم.

شرایط فروش اقساطی 

اولین چیزی که در خرید خودرو مهم می باشد ، بحث بودجه ای است که خریداران به نسبت درآمد خود برای خرید قرار می دهند. شرکت های خودروسازی چینی برای این که خودروهای خود را به فروش برسانند ، با طرح های فروش اقساطی محصولات خود را در رقابت با فروش خودروهای ایرانی قرار داده اند. خودروهای مونتاژی چینی در ایران ، با طرح های فروش اقساطی بلند مدت ، با پرداخت حداقلی 30 درصد در بازار سهم بسیار خوبی از فروش را به خود اختصاص داده و روز به روز به فروش خودروهای خود اضافه نموده اند.

با ایجاد طرح های فروش اقساطی به خصوص در خودروهایی که ، بازار ضعیف تری نسبت به سایر خودروهای خود دارند ، خودروهای خود را به فروش می رسانند.

آپشن های متعدد 

ارائه آپشن های متعدد ، که ایرانی ها به مقدار زیادی علاقه مند به این آپشن ها هستند ، سبب شده است ، مردم خودروهای چینی را خریداری نمایند. ارائه امکانات رفاهی زیاد و احترام به مشتری از اقدامات خودوسازی های چینی در ایران بوده است. در حال که خودروهای ایرانی که با نام های پژو ، سمند ، پراید کوییک و … با کمترین تجهیزات در اختیار مردم قرار می گرفت و قرار می گیرد ، خودروهای چینی با امکانات تقریبا قابل قبول نسبت به خودروهای ایرانی عرضه می شود.

قیمت های نزدیک به نمونه های ایرانی 

نزدیک بودن قیمت خودروها به نمونه های ایرانی از دیگر مواردی است که خریداران خودروها را مجاب به خرید خودروی چینی می نماید. به طور مثال با بودجه ی نزدیک در بازار برای خودروی دنا پلاس و آریزو 5 توربو جدید ، شما ک نسخه ی کامل تر آپشنال تر و با کیفیت تر را دارید . اما همچنان در بازار خودروهای ایرانی طرفداران مخصوص به خود را داشته و خودرویی همچون دناپلاس از قیمت بسیار بالایی برخوردار است که در نمونه های کارخانه ای نمی توان دید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *