از دلایل خام سوزی در موتور می توان به عدم عملکرد نامناسب احتراق اشاره کرد. اما این خام سوزی می تواند آسیب جدی را به شما وارد نماید .

با ما همراه باشید تا به بررسی خرابی قطعات وابسته سوخت رسانی و هم چنین علت بوی بنزین و خرابی قطعات سوخت رسانی چه چیزی می باشد.

 

خرابی موتور

برای آن که خودروی شما در شرایط مناسبی کار کند و عملکرد مناسبی را از خود نشان دهد نسبت سوخت و هوا باید با یک نسبت در خودرو انجام شود.

در صورت آسیب به قطعات موتور و هم چنین ایجاد خرابی و درصدد آن بد کار کردن خودرو عملکرد خودرو به هیچ وجه به طور کامل انجام نمی شود.

اگر در خام سوزی و بوی بد سوخت در خودرو و خرابی موتور به طور کامل دچار مشکل شوید روز به روز به خرابی خودرو شما افزوده می شود.

 

شمع بد یا آسیب دیده

یکی از دلایل رایج شلیک ناقص موتور، خرابی یا خرابی شمع‌ها است. در صورت خراب شدن شمع، قطعه کار اصلی خود را که ایجاد جرقه برای مشتعل کردن مخلوط هوا و نسبت سوخت است، انجام نمی دهد.

سیم پیچ احتراق خراب یا آسیب دیده

کویل احتراق بد نیز یکی از دلایل متعددی است که باعث می شود موتور خاموش شود. یک سیم پیچ احتراق به تحریک احتراق کمک می کند. روشن نشدن موتور یکی از نشانه های بد بودن کویل احتراق در خودرو است.

فشار سوخت پایین

فشار سوخت کمتر به این معنی است که مقدار سوخت مورد نیاز به محفظه احتراق نمی رسد

همچنین یکی از دلایل رایج سوختن ناقص موتور خودرو است. در صورت فشار کم سوخت، مقدار ناکافی سوخت وارد محفظه احتراق می شود که منجر به احتراق نادرست سیلندر می شود.

انژکتور سوخت بد

یک انژکتور سوخت تامین مقدار فعلی سوخت را به سیلندرها تضمین می کند. هر گونه آسیب در انژکتور سوخت منجر به تامین نامناسب سوخت می شود و در نهایت منجر به آتش سوزی ناقص موتور خودرو می شود.

واشر منیفولد ورودی نشتی

هر گونه نشتی در واشر منیفولد ورودی می تواند راه را برای ورود هوا به محفظه احتراق باز کند. این می تواند مخلوط هوا و سوخت را مختل کند و منجر به احتراق ناقص موتور شود.

خرابی سنسور موتور

سنسورهای بد می توانند بر مخلوط هوا و سوخت در محفظه احتراق تأثیر بگذارند

وسایل نقلیه مدرن مجهز به انواع مختلفی از سنسورها هستند که هر کدام عملکرد متفاوتی را انجام می دهند. مشکلات در هر یک از سنسورهای موتور ممکن است بر مخلوط هوا و سوخت در محفظه احتراق تأثیر بگذارد.

علائم آتش سوزی موتور خودرو

اطلاعات ذکر شده دلایل روشن نشدن موتور را روشن می کند. حال بیایید نگاهی به برخی از علائم روشن نشدن موتور خودرو بیندازیم.

بیکار خشن

خاموشی خشن در خودروها یکی از علائم رایج و اولین نشانه های خاموشی موتور است. همچنین یکی از دلایل از کار افتادن موتور خودرو و مشکلات دیگر است .

شتاب خشن

به غیر از یک دور آرام، شتاب خشن نیز می‌تواند نشان‌دهنده آتش‌سوزی موتور باشد. همچنین ممکن است با مشکلاتی مانند شتاب کند نسبت به حالت عادی مواجه شوید.

نور موتور را بررسی کنید

چشمک زدن یا روشن شدن چراغ موتور معمولاً نشان دهنده مشکلاتی در موتور مانند روشن نشدن موتور در میان سایر موارد است

این یکی دیگر از علائم رایج آتش سوزی موتور خودرو است. چراغ چک موتور که در اکثر مدل ها موجود است نشان دهنده وجود هرگونه مشکل در موتور است. اگر چراغ چک موتور روشن می شود یا به طور مکرر چشمک می زند، ممکن است به دلیل روشن نشدن موتور باشد.

صدای موتور تغییر یافته

انواع مختلف موتورها صداهای متفاوتی تولید می کنند. به عنوان مثال، یک موتور چهار سیلندر در مقایسه با یک موتور سیلندر پایین صدای متفاوتی دارد. در صورت احتراق ناقص سیلندر، احتمالاً صدای متفاوتی خواهید شنید. این موضوع همچنین نشان دهنده اشتعال موتور در خودروها است.

ارتعاشات

ارتعاشات در یک خودرو همچنین می تواند نشانه ای از روشن نشدن موتور باشد. اگر هر یک از سیلندرها به درستی شلیک نشود، ممکن است خودرو دچار لرزش شود. به‌علاوه، لرزش خودرو در زمان بی‌حرکتی نیز ممکن است به مشکل احتراق ناقص موتور اشاره کند.

نحوه رفع مشکلات احتراق ناقص موتور خودرو

از آنجایی که اکنون دلایل و نشانه‌های خاموشی موتور خودرو مشخص شده است، دانستن چگونگی رفع این مشکلات به همان اندازه مهم است. با این اوصاف، بیایید راه‌های مؤثری برای رفع مشکلات شلیک ناقص خودرو را مرور کنیم.

کویل ها و شمع ها را بازرسی کنید

اگر مشکل در کویل یا شمع ها باشد، می توانید به راحتی آنها را تعویض کنید. این قطعات را برای هر گونه علائم سایش یا آسیب بررسی کنید. علاوه بر این، می توانید سعی کنید سیم پیچ و شمع را در یک سیلندر دیگر جایگزین کنید و سپس کدهای خطا را بررسی کنید.

اگر سیلندر دیگر مشکلاتی را نشان می دهد، مشکل از سیم پیچ یا دوشاخه است. اگر با علائم خرابی شمع یا سیم پیچ مواجه شدید، در اولین فرصت آنها را تعویض کنید.

به دنبال نشتی سوخت یا گاز باشید

نشت خلاء باعث اختلال در مخلوط هوا و سوخت در محفظه احتراق می شود. بنابراین داشتن واشر مناسب ضروری است.

یکی از راه های موثر برای تشخیص نشتی وکیوم خودرو استفاده از اسپری قابل اشتعال است.

هنگامی که موتور در حالت آرام است، اسپری قابل اشتعال را روی منیفولد ورودی دوش دهید. افزایش دور موتور نشان دهنده محفظه تزریق اسپری است. علاوه بر این، مهم است که هنگام انجام این آزمایش یک کپسول آتش نشانی همراه خود داشته باشید.

اگر از این موضوع بی اطلاع هستید، وسیله نقلیه خود را به ایستگاه خدمات رسانی ببرید و اجازه دهید یک متخصص این مشکل را رسیدگی کند. علاوه بر این، راه‌های دیگری نیز برای تشخیص موثر نشتی خلاء خودرو وجود دارد .

کدهای دیاگ را بررسی کنید

مکانیک ها از کدها برای نشان دادن هرگونه مشکل در سنسورهای خودرو استفاده می کنند

سیستم های خودروهای مدرن داده های دریافتی از سنسورها را نظارت و ذخیره می کنند. این به تشخیص مشکلات در هر یک از سنسورها کمک می کند. تفسیر این کدها ممکن است سخت باشد مگر اینکه حرفه ای باشید.

علاوه بر این، به اسکنرهای مناسب و یک کیت ابزار نیاز دارید. بنابراین، بهتر است یک مکانیک خودروی خود را برای چنین مسائلی بررسی کنید.

فشار و فشرده سازی سوخت را بررسی کنید

فشار کم سوخت نیز می تواند منجر به خاموش شدن موتور خودرو شود. بنابراین، مهم است که آن را کنترل کنید. این فرآیند نسبتاً آسان است و شما باید یک فشار سنج سوخت داشته باشید. آن را به ریل سوخت وصل کرده و جرقه را روشن کنید.

فشار سوخت روی گیج را کنترل کرده و آن را با مشخصات سازنده مقایسه کنید. برای هرگونه اختلال در فشار سوخت، پمپ بنزین، فیلتر و تنظیم کننده فشار را بررسی کنید.

به طور مشابه، می توانید برای بررسی خرابی سیلندر خودرو، تست تراکم روی هر سیلندر انجام دهید . برای انجام آزمایش می توانید از یک تستر نشتی یا یک تستر فشرده سازی استفاده کنید.

اجازه دهید یک حرفه ای نگاهی بیندازد

اگر بعد از انجام تشخیص خرابی موتور و تمام آزمایشات، مشکل همچنان ادامه داشت، ممکن است مشکل جای دیگری باشد. بنابراین، این یک گزینه مناسب است که وسیله نقلیه خود را برای بازرسی تخصصی نزد مکانیک ببرید. علاوه بر این، اگر در مورد هیچ آزمایشی مطمئن نیستید، آنها را به تنهایی امتحان نکنید. ممکن است در نهایت بیشتر ضرر کنید تا خیر.

این یک گزینه مناسب برای بازرسی حرفه ای و حل هر گونه خرابی خودرو و سایر مشکلات است

این همه چیز در مورد معنی آتش سوزی موتور خودرو، علل، علائم و راه های رفع آنها است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *