سوئیچ چراغ ترمز چیست و در کجای ماشین قرار دارد

 

سوئیچ چراغ ترمز یک قطعه کوچک است که به مکانیزم پدال ترمز متصل است. سوئیچ چراغ ترمز با وجود اندازه کوچکش نقش مهمی در خودروهای مدرن ایفا می کند.

سوئیچ چراغ ترمز بالای پدال ترمز نصب شده است.

اگر سوئیچ چراغ ترمز به درستی کار نکند، بسیاری از سیستم های خودرو، از جمله استارت با فشار، ترمزهای ضد قفل و کنترل پایداری خودرو، نمی توانند کار کنند.

سوئیچ چراغ ترمز دو عملکرد اصلی را انجام می دهد. ابتدا، هنگامی که راننده پدال ترمز را فشار می دهد، چراغ های ترمز را روشن می کند. دوم، سیگنالی را به کامپیوتر یا ECU خودرو ارسال می کند که ترمز اعمال شده است. خودرویی با سوئیچ چراغ ترمز معیوب برای رانندگی ناامن است.

در اکثر خودروها سوئیچ چراغ ترمز درست بالای پدال ترمز نصب می شود. داخل آن کلید برقی یک یا دو طرفه دارد. رایج ترین علامت معیوب بودن سوئیچ چراغ ترمز زمانی است که چراغ های ترمز روشن نمی شوند یا همیشه روشن نمی مانند.

مشکلات سوئیچ چراغ ترمز

سوئیچ چراغ ترمز معیوب می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. اگر سوئیچ خراب باشد، چراغ های ترمز کار نمی کنند و شیفتر گیربکس از موقعیت “پارک” خارج نمی شود. در خودروهایی که دارای سیستم استارت دکمه ای هستند، سوئیچ چراغ ترمز معیوب می تواند باعث روشن نشدن خودرو شود.

اغلب، سوئیچ چراغ ترمز ممکن است به طور متناوب چسبیده و کار کند. این می تواند باعث روشن شدن چراغ هشدار سیستم چک موتور یا ABS روی داشبورد شود. در برخی موارد، چراغ های ترمز ممکن است همیشه روشن بمانند یا به طور تصادفی بدون فشار دادن پدال ترمز روشن شوند.

 

تست سوئیچ چراغ ترمز

سوئیچ چراغ ترمز را می توان با مولتی متر بدون جدا کردن آن از خودرو تست کرد. در برخی خودروها، روش تست شامل آزمایش ولتاژ در کانکتور سوئیچ چراغ ترمز هنگامی که پدال ترمز فشرده و رها می شود، می باشد. در سایر خودروها، دفترچه راهنمای سرویس توصیه می‌کند که تداوم سوئیچ را با فشار دادن و رها کردن پدال آزمایش کنید. اگر ولتاژی در کلید ترمز وجود نداشته باشد، ممکن است فیوز منفجر شده باشد. نحوه بررسی فیوز را ببینید .

در برخی خودروها، یک سوئیچ چراغ ترمز ممکن است حاوی یک جفت سوئیچ در داخل آن باشد. هر دو باید آزمایش شوند. برای روش صحیح به دفترچه راهنمای سرویس خودروی خود مراجعه کنید. ما فهرستی از وب‌سایت‌هایی را که دسترسی پولی به دفترچه‌های راهنمای خدمات خودروهای مختلف را ارائه می‌دهند، در انتهای این مقاله قرار دادیم .

تعویض سوئیچ چراغ ترمز

این قطعه خیلی گران نیست و می توان آن را از نمایندگی یا آنلاین سفارش داد. تعویض کلید چراغ ترمز در تعمیرگاه می تواند از 300 تومان به بالا برای خودروهای مختلف هزینه داشته باشد.

در بسیاری از خودروها روش خاصی برای برداشتن و نصب کلید چراغ ترمز وجود دارد. اگر به درستی نصب نشود، سوئیچ کار نمی کند و حتی ممکن است آسیب ببیند. در برخی خودروها، فاصله بین پدال ترمز و سوئیچ نیز باید تنظیم شود.

برای تعویض سوئیچ چراغ ترمز حتما خودروی خود را به یک مکانیک نشان دهید چون این قطعه ایمنی نقش مهمی را در خودرو دارد و نمی توان ریسک آن را پذیرفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *