تیپ های مختلف تارا

در بازار تیپ های مختلفی برای تارا وجود دارد که قیمت های متفاوتی نیز دارند. تارا در یک تیپ v1 و تیپ دیگری که به تازگی در بازار و در سال 1402 موجود است تیپ 6 دنده تارا v1p می باشد. این تارا که با نام تارا سال نیز معرفی و عرضه شده است با امکانات بیش تری نسبت به تارا 5 دنده دستی وارد بازار شده است. تارا دنده دستی از یک موتور 1600 سی سی بهره می برد و در بخش موتوری هر دو از موتور یکسان بهره می برند.

تارا در تمامی مدل ها از یک موتور یکسان تشکیل شده است. تارا در بخش گیربکس از یک گیربکس 5 دنده که با تیپ v1 و دیگری از گیربکس 6 دنده که با تیپ v1p به بازار عرضه شده است.

امکانات مشترک تیپ های مختلف تارا

همه ی تیپ های تارا از موتور مشترک tu5+ بهره مند شده است. هر دوی این خودروها از میزان گشتاور 144 نیوتون بر متر و 113 اسب بخار تشکیل شده است.
هر دو تیپ از سیستم های ترمز (جلو و عقب ديسکي ، سيستم ترمز ضد قفل ،ABS و EBD)( سيستم كمکي ترمز HBA)(سيستم كمك در سربااليي)(HSA)(سيستم كنترل پايداري الکتريکي و ESC)، سيستم كنترل كشش TCS بهره مند شده است.

سنسور دنده عقب در مدل 5 دنده موجود نیست ولی در نسخه ی 6 دنده موجود است.

هر دو مدل از سیستم فرمان برقی ، رینگ های فولادی می باشد.

تفاوت عمده تارا v1 با تارا v1p

چراغ خوش آمد گويي درب هاي جلو ، آنتن کوسه ای ، شیشه بالابرها خودروی تیپ v1p بر روی رودری ها می باشد و به جای آن دو جا موبایلی تعبیه شده است. تغییر چراغ در تیپ v1p نیز از دیگر تغییراتی است که در تیپ تارا وجود دارد . دوربین دید در عقب و صندلی راننده با قابلیت 6 حالته نیز در تیپ v1p در مقایسه با نسخه ی v1 که دارای صندلی 4 حالته برقی می باشد از دیگر تفاوت های این نسخه می باشد.

 سیستم استارت بدون کلیدبازكن قفل در صندوق عقب از داخل و روي سوييچ،كاور موتور ، سيستم راهنماي تعويض دنده )GSI)، رودري هاي جلو عقب ) همراه با كليد شيشه باالبر(، كنسول جلو به همراه جا موبايلي و زير آرنجي، زير آرنجي صندلي عقب، آنتن كوسه ای) از دیگر امکانات این نسخه می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *