مقدمه

خودروهای فردا موتور با شرایط نقد و اقساطی خود مشتریان زیادی را به سوی خود جذب نموده است . خودروی فردای sx5 را در این نقد و بررسی مورد تحلیل قرار دادیم . این نقد و بررسی بر اساس نظرات مشتریانی است که به صورت حضوری و همچنین در شبکه های اجتماعی و سایت هایی نظیر باما ، خودرو بانک و .. جمع آوری نموده ایم. با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

نظر اول در مورد هندلینگ و شتاب sx5

بنده یکی از افرادی بودم که به شدت از این خودرو دفاع میکردم اما الان بعد از یکسال داشتن این خودرو و حدود ۲۰ هزار کیلومتر کارکرد چند نکته رو باید خدمتتون عرض کنم ۱) به شدت انسان رو در رانندگی بخصوص در سر بالایی و سبقت گرفتن کلافه می‌کنه بخاطر شتاب خیلی بد اون که حدود ۱۸ ثانیه هست ۲) یه سری ایرادات مونتاژی مثل زدن باد گرم از دریچه کولر و زیر فرمان و صدای غیر معمول حین گاز دادن کامل و … داره که نمایندگی ها هم عموما نمیتونم رفع کنن ۳) فروش اون به شدت سخت هست و چند ماه طول کشید که در نهایت زیر قیمت تونستم بفروشمش بخصوص که نمایندگی هم شرایط خوب واسه فروش صفر کیلومتر داره و عملا با بازار دست دوم رقابت می‌کنه و کسی که می‌تونه صفر اون رو با اقساط از نمایندگی بگیره عموما طالب این نیست که پول نقد بده. همچنین تحویل خودرو توسط این شرکت خیلی بی قاعده و عموما طولانی تر از زمانی هست که در قرارداد هست. منتهی حسن این خودرو این هست که اگه قبلش ماشین های ایران خودرو و سایپا و درب و داغون سوار شده باشی وقتی از اون سطح وارد این ماشین میشی با یک شاسی بلند تر و تمیز و جادار و کم صدا روبرو میشی که راضیت می‌کنه اما اگه تجربه رانندگی با ماشین های حسابی تر رو داشته باشید واقعا رانندگی با این ماشین خستتون می‌کنه . در نهایت واسه افرادی که از ماشین های ایرانی میخوان ذوق داشتن شاسی بلند رو تجربه کنند خوب هست اما واسه ماشین بازها و آدمهایی که سابقه داشتن ماشین های استاندارد (حتی در حد مگان و سورنتو و جک s5 و …) رو دارن کلافه کننده هست و بخصوص که فروش اون هم زیر قیمت و به سختی انجام میشه .


نظر دوم در مورد خدمات sx5

سلام دوستان عزیز هر چقدر خودروی sx5شرکت فردا موتور خوب باشه ولی به هیچ عنوان شرکت عرضه کننده خوب نیست . پولتونو میگیرن و هر موقع زنگ میزنید ماشین کجاست جوابتون یه کلمس ما ازتون عذر خواهی میکنیم لطفا یکم شکیبایی به خرج بدین من الان ده ماهه از شکیبایی همه جام صاف شده برید بازار یه خودروی کم کارکرد بگیرید و به خودتون و اعصاب و روانتون ارزش قایل بشید بی تعهد ترین شرکت تو ایران فردا موتوره .

 

تحویل دیر و شتاب کم  سال 1401

متاسفانه این خودرو بسیار گران است امروز قیمت ۸۸۰ تومن برای شرایطی و ۷۹۰ و تحویل ۱۲۰ روزه برای این خودرو موجود است که اگر توجه کنید سود ۱۰۰ میلیونی برای دو سال اقساط دریافت میشه با وجود اینکه ۵۰ درصد پول خودرو هم نقد دریافت شده قبل از تحویل!!!!! دیگه این اسمش فردا نیست قیامته … تازه برای خودرویی با حجم موتور پایین قدرت پایین بدون استارت کیلس بدون مانیتور کامل نوگیتور بدون صندوق برقی و بدون درگاه یو اس بی و کولر ردیف عقب … تجربه رانندگی sx5 رو ندارم ولی T5 رو تست کردم ابهت درب موتور خودرو در هنگام سواری عالیه ولی شتاب و سواری متوسطه به نظر من sx5 در حد تیگو ۵ هستش با توجه به اینکه موتور دو لیتری تیگو قویتره متاسفانه این ماشین رو ثبت نام کردم چون تیگو و جک و لیفان مورد پسندم نیستند اما نکات مثبت sx5 طراحی مکعبی و در نتیجه بهره‌برداری کامل از فضا موتور کم هزینه با برند عالی فضای بار خوب به بالا صندلی عقب عالی و فضای پای عالی طراحی دلنشین و فریبنده .

تحویل خودرو زود و خودرو میانه ظاهر شد

بنده این خودرو رو ثبت نام نکردم ولی بدون مکث مدل ۱۴۰۱ این خودرو رو از بازار آزاد خریدم، رفیقم حدود یکسال هست ۳۵ هزار کیلومتر با این خودرو رانندگی کرده و هیچ مشکل خاصی مشاهده نکرده، به نظر من فقط شتاب اولیه sx5 پایینه که اون هم با توجه به قدرت موتورش کاملا قابل پیش بینی بود، البته با توجه به پولی هم که پرداخت می کنید! خودروی بسیار جادار، زیبا و نرمی هستش، فرمان پذیری خوبی داره، شتاب ثانویه قابل قبوله، در سربالایی کمی مکث نیازه و مشکلی ایجاد نمیشه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *