عملکرد موتور xu7p جدید

موتور xu7 نمونه ی ارتقا یافته موتور قدیمی می باشد. تفاوتی که این موتور در نسخه های پلاس خود داشته است موارد جزئی می باشد. این تغییر شامل بالا رفتن توانایی موتور در دور موتورهای پایین می باشد.  و  همچنین بالا رفتن ضریب دنده و کمشدن فاصله دنده 3 به 4 از دسته تغییراتی است که در این موتور به وجود آمده است . این موتور حدود 10 درصد مصرف سوخت بهینه تری را شامل می شود .

این موتور با وجود تغییراتی که در آن به وجود آمده است همچنان تغییرات خاصی در این موتور ظاهر نشده است ، اما با این وجود عملکرد کمی بهینه تر را در این موتور شاهد هستیم. البته ناگفته نماند که ، در این موتور ضریب دنده سه کم شده است و همین تغییر سبب شده تا رانندگی با این خودرو در جاده ها و مسیرهای طولانی لذت بخش می باشد و رانندگی در ترافیک و مکان های شلوغ موجب بالارففتن صدای موتور می باشد.

ایراد موتور xu7p

موتور xu7p که اولین بار بر روی پژوپارس پیاده سازی شد با مشکل مچ نبودن موتور گیربکس و فشار زیاد به گیربکس همراه می باشد . این یکی از مشکلات بزگی است که در این خودرو وجود دارد . به همین دلیل است که بسیاری از دارندگان این خودرو از مشکل تقه خوردن در گیربکس و بالارفتن فشار بسیار زیاد در این خودرو خبر داده اند .

از ایرادات این موتور جدید می توان به عدم توانایی راننده در تعویض آرام دنده می باشد. این از دسته مشکلات بسیار متداولی می باشد که باید آن ها را در نظر گرفت. بد جا رفتن دنده از مشکلاتی است که خیلی از صاحبان این خودروها داشته اند . حساس تر شدن این موتور  به روغن و تغییر روغن به روغن 0w20 از دسته تغییرات دیگری است که با این موتور جدید به همراه دارد.

سبک شدن دنده 5 به مقداری زیاد است که به ندرت می توانید از آن استفاده نمایید و بیش تر این دنده های سبک فقط و فقط به درد جاده ها می خورد .

از ایرادات دیگر این موتور جدید با گیربکس خود دارد این است که دنده 2 فشار بیش از حدی را به موتور خود وارد می کند . شتاب صفر تا 100 این خودرو نیز چیزی حدود 15 ثانیه می باشد.

1 بدون دیدگاه

  • سلام
    بنده دو ساله که پارس با این موتور را دارم
    موتور تنبل و بسیار ضعیف است مخصوصا در جاده اصلأ روی شتاب و توانش نمیشه حساب کرد
    خلاصه اینکه باید شما با ماشین راه بیای اگه نمیتونید رو مختونه و بنده اصلأ پیشنهاد خریدش رو نمیدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *